عوارض تعویض کامل مفصل شانه کمتر از ۱۰ درصد است

۱۰م دیماه ،

یک متخصص ارتوپد گفت : هر چند عوارض تعویض کامل مفصل شانه کمتر از ۱۰ درصد است ولی این عوارض به دو گروه داخل اتاق عمل و بعد از عمل جراحی تقسیم می شوند.

دکتر حمید رضا اصلانی، متخصص ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه عوارض بعد از تعویض کامل مفصل شانه به مراتب از عوارض بعد از تعویض کامل مفصل زانو و لگن کمتر است گفت : در کل عوارض تعویض کامل مفصل شانه معمولا کمتر از ۱۰درصد است.

وی با اشاره به اینکه عوارض تعویض کامل مفصل شانه را می توان به دو گروه تقسیم کرد تصریح کرد : عوارض داخل اتاق عمل و عوارض بعد از عمل جراحی از جمله عوارض این عمل می باشد .

این متخصص ارتوپد ادامه داد : شایع ترین عارضه موضعی عمل جراحی شکستگی شفت استخوان بازو ، آسیب عصب و بدقرار گرفتن اجزاء مفصل است .

وی با بیان اینکه از نظر تقسیم بندی شکستگی های بازو می توان آنها را به چهار دسته تقسیم کرد یادآور شد : از دلایل شکستگی های اطراف بازو می توان به ترومای خارجی ، ارترو پلاستی ، چرخش فراوان به خارج ، ترمیم کردن اضافی و گذاشتن پروتز با سایز بالاتر اشاره نمود .

وی در پایان خاطرنشان کرد : بدجوش خوردن یا جوش نخوردن ، ناپایداری مفصل ، عفونت ، شل شدن استم بازو و… از دیگر عوارض تعویض کامل مفصل شانه می باشند ./ ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.