عوارض جدی تاتو

تاتو کردن می‌تواند عوارض جدی و بلندمدت داشته باشد که عفونت، خارش، ورم و قرمز شدن پوست از جمله این موارد است.

پزشکان در آمریکا می‌گویند از هر ۱۰ نفری که تاتو انجام می‌دهند یک نفر با عوارضی چون عفونت، خارش و قرمز شدن پوست روبرو می‌شود که گاهی حتی تا چند سال پس از تاتو نیز این عوارض باقی می‌مانند.

دکتر «ماری لگر» از متخصصان پوست مرکز پزشکی «لانگون» در دانشگاه نیویورک گفت: در این بررسی حدود ۳۰۰ نفر که تاتو انجام داده بودند همچنین مشکلات پیش‌روی آنان مورد مطالعه قرار گرفت و مشخص شد حدود ۱۰ درصد آنان با عوارضی روبرو بودند. برای برخی از بیماران این مشکلات همچون عفونت باکتریایی یا تورم و خارش موقت، کوتاه‌مدت بوده‌اند.

همچنین به گفته این پزشک از هر ۱۰ بیماری که از عوارض تاتو شکایت داشتند، شش نفر با مشکلات مزمن روبرو شدند. علاوه بر این، اگرچه بسیاری از این بیماران برای سال‌ها از عارضه خارش یا ورم رنج برده‌اند تعداد کمی از آنان مشکل خود را با پزشک در میان گذاشته‌اند.

«ماری لگر» همچنین گفت: برخی از مطالعات انجام شده در اروپا حاکی از آن است که رنگ سیاه مورد استفاده در تاتو حاوی کربن است در حالی که رنگ قرمز از ترکیب‌های نیتروژن تشکیل شده‌ است. تحقیقات اولیه حاکی از آن است که این مواد می‌توانند موجب انواع واکنش‌های مختلف شوند. علاوه بر این، علت بروز مشکلات تاتو در تمامی بیماران مشخص نیست.

این پزشک افزود: لازم است تمامی افرادی که با این عوارض روبرو می‌شوند با پزشک مشورت کنند که معمولا داروهای موضعی یا خوراکی برای آنها توصیه می‌شود هر چند در برخی موارد از بین بردن تاتو بهترین گزینه است.

ایسنا

نوشته عوارض جدی تاتو اولین بار در اخبار روز ایران پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.