عوارض پارکینسون قابل کنترل است

اردیبهشت ۱۴۰۳

اگر چه پارکینسون یک بیماری مزمن و همیشه در حال پیشرفت است اما بر خلاف بسیاری از تصوارت در صورت درمان به موقع و مناسب، عوارض آن تا حد بسیاری قابل کنترل است.

مهیار مهین شفیعی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: پارکینسون همراه با آلزایمر، از مهمترین و معمولترین بیماری ها و عوامل مخرب اعصاب بدن به شمار می آیند و با علائم و عوارض مختلفی نیز همراه است.

وی گفت: لرزش دست ها و پاها، دشواری حرکت و از دست رفتن یا ضعیف شدن تعادل بدن از علائم اصلی پارکینسون است.

مهین شفیعی تصریح کرد: علائم پارکینسون در ابتدا یک طرف بدن را درگیر می کند و به تدریج و با گذشت زمان، طرف دیگر بدن نیز گرفتار بیماری می گردد و در واقع علائم و عوارض گسترش می یابند.

وی با بیان اینکه بعضی تصور می کنند که هیچ راهی برای کنترل علائم یا عوارض پارکینسون وجود ندارد، تاکید کرد: اگر چه پارکینسون یک بیماری مزمن و همیشه در حال پیشرفت است، اما بر خلاف بسیاری از تصورات در صورت درمان به موقع و مناسب، عوارض آن تا حد بسیاری قابل کنترل است.

مهین شفیعی خاطر نشان کرد: در صورت کنترل شدن عوارض و علائم پارکینسون، فرد مبتلا می تواند بسیاری از فعالیت های روزانه خود را به طور مستقل انجام داده و یک کنترل مناسب برای بیماری مزمن به وجود آمده ایجاد کند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.