عواقب حمایت ازگروههای مسلح در سوریه/ موج خشونت به اروپا خواهد رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، “مارات موسین” معاون کمیته همبستگی مردم سوریه و لیبی گفت : کشورهای غربی سعی می کنند با حمایت گروههای تروریستی، سوریه را فرسوده کنند.

وی افزود: اقدامات غرب در قبال سوریه همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشته است، زیرا گروههای مسلح برای اینکه شورای امنیت را وادار به دخالت نظامی در سوریه کنند، به کشتار کودکان می پردازند.

موسین بیان کرد: کسانی که دست به این اقدامات تروریستی می زنند، باید بدانند که ممکن است اقدام مشابهی علیه خانواده های آنها انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: موج خشونت به کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا خواهد رسید و کسانی که فکر می کنند می توانند خشونت را مهار کنند، بسیار ساده لوح هستند.

موسین ضمن استقبال از طرح نشست بین المللی که اخیرا سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از آن خبر داده است، افزود: این نشست به حل بحران کمک می کند و بررسی تحولات خاورمیانه و به ویژه سوریه در قالب یک نشست ضروری است.

وی از عملکرد رسانه های غربی در قبال گزارش ناظران بین المللی و استفاده از آن در راستای اهداف و منافع خود به شدت انتقاد کرد.

از سوی دیگر “ویتالی نعومکین” مدیر موسسه شرق شناسی آکادمیک علوم روسیه تاکید کرد: موضع روسیه در قبال بحران سوریه تغییر پیدا نکرده است.

وی افزود: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری، دیمتری مدودف نخست وزیر و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به طور مرتب موضع روسیه درباره سوریه را بیان کرده اند و موضع روسیه بر مخالفت با کمک تسلیحاتی به گروههای مسلح سوری استوار است.

نعومکین اظهار داشت: همه تلاشها باید در راستای حمایت از طرح کوفی عنان نماینده سازمان ملل در امور سوریه استوار باشد.

وی گفت: روسیه این طرح را تنها طرح موجود که با آن می توان میان نظام و گروههای مخالف سوری گفتگوهای سیاسی برقرار کرد می داند.

خانم ایرینا زویاگیلسکایا” کارشناس موسسه شرق شناسی آکادمی علوم روسیه هم گفت: موضع روسیه در قبال سوریه تغییر پیدا نکرده است و مسکو همچنان مخالف دخالت نظامی در سوریه است.

وی افزود: روسیه خواستار گفتگوهای سیاسی میان طرفهای درگیر در سوریه و حمایت از اصلاحات است و همانطور که لاوروف گفته است موضع روسیه ابدا تغییر نمی کند.

زویاگیلسکایا اظهار داشت: جای هیچ تردیدی وجود ندارد که عوامل خارجی نقش زیادی در بحران سوریه ایفا می کنند و ما هنگامی که از گروههای مسلح سخن می گوییم، باید از حامیان آن نیز سخن به میان آوریم.

پژوهشگر روسی خاطرنشان کرد: تنها تغییراتی که در موضع روسیه رخ داده است، ارائه طرحهای جدید برای خروج سوریه از بحران است که از آن جمله می توان به پیشنهاد اخیر روسیه درباره نشست بین المللی درباره سوریه اشاره کرد.

وی گفت : این تفکر جدیدی است و امیدواریم که جامعه بین المللی به آن واکنش مثبتی نشان دهد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.