عواقب فاجعه بار پاسخ نظامی ترکیه به سرنگونی جنگنده خود در سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه “زوددویچه سایتونگ” در مطلبی با اشاره به سقوط هواپیمای نظامی ترکیه در سوریه پاسخ نظامی آنکارا به دمشق را برای همه خطرناک ارزیابی کرد و نوشت : اگر آنکارا و دمشق این جرات را به خود بدهند که یک درگیری مسلحانه را در پیش گیرند چنین اقدامی منطقه را در معرض تهدید یک آتش سوزی مهیب قرار خواهد داد.

نویسنده در ادامه خاطر نشان کرد: تنها یک جرقه لازم است تا کل خاورمیانه در شعله های آتش قرار گیرد. بنابراین بعد از شلیک به جنگنده ترکیه از سوی دفاع هوایی سوریه در خاک این کشور هیچ یک از شرکت کنندگان مستقیم در این اقدام و متحدان آنها نباید خونسردی خود را از دست بدهند.

زوددویچه در ادامه نوشت: مسائل بسیاری در منطقه به هم گره خورده است.شورشها در سوریه، تنشهای روزافزون بین سوریه با برخی کشورهای عربی و ترکیه، شرایط ناامن در لبنان،اختلافات حل نشده در فلسطین و مناقشات بر سر برنامه هسته ای ایران. اگر با وجود همه این مشکلات درگیری نظامی هم در منطقه رخ دهد نه تنها برای منطقه(بلکه  برای همه) یک فاجعه خواهد بود.

در ادامه این مطلب آمده است: این درگیری نظامی( بین ترکیه و سوریه) به ندرت محدود به یک مکان خاص می شود بلکه می تواند ناتو، روسیه و آمریکا را درگیر کند. پاسخ نظامی آنکارا به سرنگونی جنگنده اش در خاک سوریه برای همه همچنین برای ترکیه خطرناک خواهد بود. هر گونه حمله نظامی به سوریه جرقه ای است که همه از عواقب آن وحشت دارند.

زوددویچه در ادامه نوشت : برای اینکه از این جرقه پیش گیری شود ناتو باید ترکیه را در این مسیر وارد کند که گزینه نظامی را از روی میز بردارد. روسیه نیز می تواند در این راستا تاثیر گذار بوده و دمشق را برای عذرخواهی از ترکیه ترغیب کند. 
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.