عواملی که ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

*  محققان موسسه ملی سرطان در مریلند به این نتیجه رسیدند که با افزایش مصرف چربی های حیوانی، احتمال ابتلا به سرطان نیز افزایش می یابد.

کارشناسان می گویند: احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده در افرادی که رژیم غذایی پرچربی دارند، سی و شش درصد بیشتر از دیگران است.

استعمال سیگار بزرگ ترین عامل ابتلا به سرطان لوزالمعده است.

این بیماری از پیش آگهی خوبی برخوردار نیست و معمولا فاصله زمانی میان تشخیص آن تا مرگ حدود شش ماه است.

احتمال ابتلای مردان به این بیماری بیشتر از زنان است و این رقم برای آنها ۵۳درصد و زنان ۲۳ درصد است.

پزشکان می گویند: ترک دخانیات، افزایش مصرف میوه و سبزیجات و محدود کردن مصرف گوشت قرمز و غذاهای چرب بهترین راه پیشگیری از ابتلا به سرطان لوزالمعده است.

* تحقیقات حاکی از آن است که میزان ابتلا به سرطان و مرگ و میر افرادی که خون اهدا می‌کنند از افرادی که خون نمی‌دهند کمتر است.

ذخیره‌های زیاد آهن با بیماری قلبی و انواع مختلفی از سرطانها مرتبط است و از این رو اهدای منظم خون موجب کاهش این ذخیره‌ها و در نتیجه بهبود سلامتی می‌شود.

  *یافته های جدید دانشمندان دنیای پزشکی نشان می دهد فشارهای عصبی خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.
به گزارش موسسه ملی سرطان آمریکا، آزمایش بر روی موشهای آزمایشگاهی نشان می دهد که فشارهای عصبی، آسیب پذیری برای ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.
محققان اعلام کردند فشارعصبی و پرتوهای خطرناک نور خورشید می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد.
براساس این گزارش، محققان با قرار دادن موشهای آزمایشگاهی در مقابل پرتوهای خطرناک و همچنین ایجاد فشارهای عصبی بر آنها مشاهده کردند موشهایی که تحت فشارهای عصبی قرار گرفتند به سرعت سیستمهای ایمنی آنها ضعیف شد وبه سرطان پوست مبتلا شدند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.