عوامل اسیدپاشی در اصفهان باید به اشد مجازات محکوم شوند/ اعدام شیخ نمر برای عربستان گران تمام می‌شود

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم نمازجمعه امروز تهران با اشاره به مصیبت جانسوز درگذشت عالم متقی آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی اظهار داشت: ایشان با رفتنشان داغ بزرگی را بر دل ما گذاشتند و تسلیت مقام معظم رهبری به ایشان بسیار جامع بود، چرا که مبارزات فراوانی را در بحبوحه انقلاب برعلیه طاغوت داشتند.  
 
آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به سوابق رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ایشان در زمان انقلاب مسجد جلیلی را که پایگاه مقابله با طاغوتیان بود را اداره می‌کرد. عضو شورای نگهبان، نماینده امام در هیئت حل مشکلات مسئولان نظام، وزیر کشور در کابینه رجایی و باهنر، پست نخست وزیری در زمان شهادت رجایی و باهنر، عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی، ریاست دانشگاه امام صادق (ع)، تولیت حوزه علمیه مروی، امام جمعه موقت تهران از دیگر سوابق اجرایی ایشان در طول انقلاب اسلامی بود.  
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران با تاکید بر اینکه، ریاست دانشگاه امام صادق (ع) مهم‌ترین مسئولیت آیت الله مهدوی کنی بود، گفت: نظام ما در جاهای مختلف از فارغ التحصیلان این دانشگاه استفاده کرد و ایشان مدیریت منسجمی را در این دانشگاه داشتند.  
 
آیت الله موحدی کرمانی اضافه کرد: در زمان انقلاب آیت الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز بود که بازوی قوی امام (ره) در دوران مبارزه با طاغوتیان بود، همچنین تشکل حزب جمهوری اسلامی ایران نیز در کنار این حزب نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشت.  
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه این دو تشکل حق عظیمی بر گردن مردم داشتند، افزود: فعالیت‌های موجود در این دو تشکل آنقدر موثر بود که توانست به پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیانجامد و دبیری این تشکل عظیم را آیت الله مهدوی کنی برعهده داشت.  
 
آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان تصریح کرد: ایشان در این دیدار بر علم و پیشرفت علمی و وابسته نبودن به منابع زیرزمینی و نفتی تاکید داشتند و گفتند که باید برای موفقیت کشور به نیروی نخبگان تکیه کرد، بنابراین باید مسئولان به این مسئله توجه ویژه‌ای کنند تا بتوان کشور پیروزی را در عرصه منطقه‌ای و بین المللی داشت.  
 
وی با اشاره به حادثه اسیدپاشی اخیر در استان اصفهان گفت: این حادثه بسیار دلخراش، زشت و غیر انسانی بود و همه را متاثر کرد و ما شدیدا این عمل قبیح را محکوم می‌کنیم و از کسانی که در این زمینه مسئولیت دارند خواستاریم که سریعا عوامل را شناسایی کرده و به اشد مجازات محکوم شوند.  
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به حکم اعدام عالم فقیه عربستان شیخ باقر النمر اظهار داشت: نظام سعودی حکم اعدام این عالم ارزشمند را اعلام کرده است و این در حالیست که یکی از اساتید دانشگاه الازهر گفته است که یک سوم جمعیت عربستان شیعه است، بنابراین عربستان باید حواسش جمع باشد که کشوری که یک سوم شیعه را دارد، اعدام کردن یک روحانی شیعه برای او گران تمام می‌شود و مطمئن باشد که اگر اعدام صورت گیرد، از این بترسد که ظالم یک روزی به دست ظلمش نابود خواهد شد.  
 
آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به نزدیک شدن روز ۱۳ آبان تصریح کرد: در این روز حسین فهمیده با بستن نارنجک به خودش در راه دفاع از میهن اسلامی به شهادت رسید و طبق سخنان امام راحل که گفت؛ این نوجوان ۱۳ ساله رهبر مردم است، به حق همین مسئله تائیدی بر سخنان ایشان است و دیدیم که انقلاب چه انسانهایی را پرورش داد.  
 
وی با بیان اینکه شنیدیم دو تن از سرکرده‌های تروریست‌های داعشی توسط ارتش عراق محاصره شدند، گفت: روشن است که آمریکا از به وجود آمدن ائتلافی علیه داعش چه اهدافی را دنبال می‌کند و همواره به دنبال نابود کردن منابع صنعتی و نظامی سوریه است و بنابراین از این گروهک تروریستی حمایت می‌کند. اگر داعش یک روز به غرب حمله کند آن وقت مشاهده می‌کنیم که این گروهک محکوم می‌شود و همه اهداف آمریکا حفظ منافع خود و از بین بردن منابع سوریه است.  
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران افزود: یکی از اعضای اسیرشده داعشی یک نوجوان ۱۵ ساله است که اعتراف کرده به این گروهک تروریستی داروهای خاصی می‌دهند و تحت تاثیر این دارو به عملیات انتحاری دست می‌زنند و قدرت فکری خود را از دست می‌دهند و بعید نیست که این جنایت را می‌کنند.  
 
آیت الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: در این ائتلاف آمریکا با ۵۰ کشور به دنبال نابود کردن تجهیزات سوریه است و در برخورد با گروهک تروریستی داعش آنگونه که باید عمل نمی‌کنند.

این خبر در حال تکمیل است…


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سلام:

    اسید پاش ها نه تنها رعب و وحشت و نا امنی آفریدند که زندگی چند نفر را تباه کردند. خواهان اشد مجازات برای همه ی آنهایی که این جرایم را مرتکب می شوند هستیم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.