عوامل انتحاری دو کودک را کشتند/طالبان مسئولیت حملات را بر عهده گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، مقامات افغانی اعلام کردند که طالبان روز گذشته مسئولیت کشته شدن شش نظامی آمریکایی و همچنین کشته شدن ۲۰ نفر در پی حملات انتحاری در دو مقر پلیس را برعهده گرفت.

مقامات آمریکایی به سی بی اس اطلاع دادند که شش نظامی آمریکایی روز گذشته در نتیجه انفجار بمب کنار جاده ای در ولایت وردک افغانستان کشته شده اند.

این رسانه آمریکایی در خبری دیگر با اشاره به حملات روز گذشته نوشت : با نزدیک شدن به زمان خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان در سال ۲۰۲۴ شاهد افزایش حملات طالبان در این کشور هستیم.

حملات روز گذشته درست یک روز پس از اعلام کمک ۱۶ میلیارد دلاری جامعه بین الملل به افغانستان در نشست توکیو انجام شد.

کنفرانس توکیو با حضور هیئتهای نمایندگی از ۸۰ کشور و سازمانهای بین المللی روز یکشنبه به منظور بررسی اوضاع افغانستان و راههای حمایت از این کشور پس از خروج نظامیان در سال ۲۰۲۴  برگزار شد.

به نوشته شینهوا، اهدا کنندگان در این کنفرانس از کمک بیش از ۱۶ میلیارد دلاری خود برای بازسازی این کشور در یک دوره چهار ساله تا سال ۲۰۲۴ خبر دادند.

بر اساس این برنامه کشورهای خارجی از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۴ سالانه چهار میلیارد دلار به افغانستان کمک می کنند و سهم آمریکا از این کمکها در مجموعه یک تا سه میلیارد است.

همچینن خبرگزاری فرانسه در خبری دیگر می نویسد: روز گذشته در پی انفجار جلیقه انتحاری عوامل انتحاری در اداره پلیس در شهر قندهار دو کودک کشته و شش فرد دیگر زخمی شدند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.