عوامل برگزاری مسابقات نباید تست کرونا بدهند؟

با وجود این که سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرده است از اواخر خرداد مسابقات لیگ برتر ادامه می‌یابد و باشگاه‌ها هم در تست‌های کرونا شرکت کرده‌اند، اما تمهیداتی برای تایید سلامتی عوامل برگزاری مسابقه در نظر گرفته نشده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، بعد از تعطیلی حدود سه ماهه لیگ، سازمان لیگ اعلام کرد با رعایت پروتکل‌های اعلامی از سوی وزارت بهداشت، مسابقات از اواخر خرداد آغاز خواهد شد. از این رو باشگاه‌ها ملزم شدند پیش از شروع تمرینات از تمام بازیکنان و اعضای تیم‌شان تست کرونا بگیرند که البته این تست باید چند روز یک بار و پیش از شروع رسمی مسابقات هم تکرار شود.

با این وجود در کنار بازیکنان و اعضای تیم‌ها، برگزاری یک مسابقه فوتبال نیازمند حضور افراد دیگری هم هست که به نظر می‌رسد در رویه آزمایش‌های پیش از شروع مسابقات فراموش شده‌اند. در یک مسابقه فوتبال، افرادی برای اجرای نظم، توپ جمع‌کن‌ها و همین‌طور عکاس‌ها در کنار زمین حضور دارند که تا به حال هیچ امکانی برای اطمینان از سلامت آن‌ها فراهم نشده است. در کنار آن‌ها باید به ناظران فدراسیون فوتبال و همین‌طور خبرنگاران و عوامل صداوسیما هم اشاره کرد که همیشه در ورزشگاه‌ها حاضر هستند. با این حال سازمان لیگ فوتبال ایران که متصدی برگزاری مسابقات است، تمهیداتی اتخاذ نکرده که در کنار عوامل تیم‌ها، سایر عوامل تست کرونا بدهند تا با اطمینان از سلامت آن‌ها مسابقات آغاز شود.

در این زمینه حتی هیچ تمهیداتی برای داوران که در زمین مسابقه در کنار بازیکنان حضور دارند هم اتخاذ نشده است. این روند نشان می‌دهد از نظر سازمان لیگ فوتبال ایران، تنها سلامت عوامل تیم‌ها مهم است و نیازی نیست تعداد کثیری که برای انجام مسابقات به ورزشگاه می‌روند، در تست‌های کرونا شرکت و پروتکل‌ها را رعایت کنند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.