عوامل سازگاری بین همسران و راه​های رسیدن به آرامش

به گزارش خبرآنلاین، موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) کتاب «همسران سازگار» به قلم علی حسین زاده را منتشرکرد.  یکی از مهم­ترین دغدغه جوانان جویای همسر و پدران ومادرانی که می خواهند وظیفه تزویج فرزندان را انجام دهند، یافتن شریکی برای زندگی مشترک است که روحیه توافق و انطباق داشته باشد، ازاین رو شناخت عامل سازگاری میان زن وشوهر و راهکارها ، مهارت ها و فنون پیدایش وبقای آن، همچنین آسیب شناسی آن از مهم ترین مسائلی است که نگارنده را به بررسی این مهم رهنمون کرده است. این کتاب در این زمینه گام های بسیار خوبی را برداشته است.

چارچوب اصلی کتاب به این شرح است که عوامل سازگاری بین همسران را به ۳ بخش کلی تقسیم می کند:

الف)عوامل اخلاقی که در این بخش «عفت وحیا، خلق نیکو، حسن ظن، قناعت، رفق ومدارا، پرهیز از لجاجت، پرهیز از حسادت و…» شرح داده شده که مباحث مبسوطی درباره هر کدام ازاین عناوین مطرح می شود.

ب)عوامل رفتاری این بخش بیشتر مورد توجه قرار گرفته است چون این عوامل رفتاری می توانند حالت های پنهان فرد را آشکار سازد و همسر را با نشانه های رفتاری که کاملا هویداست، آرامش بخشد و از حالت های بد دلی، دو دلی و سر در گمی نجات دهد. در این بخش به عوامل مهمی همچون خوش رویی، خوش زبانی، اظهار مهر وقهر، تشکر وسپاسگزاری، احترام به همسر، هدیه دادن، انتخاب مهریه سبک و تدبیر ومدیریت اشاره شده است.

ج)عوامل جسمانی و جنسی: توجه به جاذبه های جسمی و طبیعی به عنوان اولین ملاک ها درانتخاب همسر، این بخش از عوامل سازگاری اهمیت ویژه پیدا می کند. در این بخش به عواملی همچون زیبایی، نظافت و زینت، روابط جنسی سالم و مطلوب ، توجه به تفاوتهای زن و مرد و پرهیز از تنوع طلبی و ناپایداری جنسی اشاره شده است.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. hossein:

    ok…

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.