عوامل سوانح هوایی در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در یکصد سال گذشته به طور میانگین، سالانه ۱۰ نفر در ایران در اثر سوانح هوایی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، احمد مجیدی در جلسه مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: از اولین پرواز که در سال ۱۲۹۲ در کشور ما انجام شد تاکنون بر اثر سوانح هوایی نظامی و غیرانتظامی دو هزار و ۶۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۹۳۳ نفر سرنشینان هواپیماهای مسافربری، ۸۴۳ نفر سرنشینان هواپیماهای نظامی و ۲۹۰ نفر بوسیله حمله ناو جنگی کشته شده‌اند.

معاون امور دولت و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی تعداد فرودگاه‌های قابل بهره‌برداری در کشور را ۸۹ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۷۰ مورد تجاری و ۱۹ مورد غیر تجاری هستند.

مجیدی افزود: ۳۶۵ موقعیت فرودگاهی نیز در اختیار فعالیتهای کشاورزی و غیره به منظور ارائه خدمات در موارد اضطراری است و ۷ فرودگاه نیز در حال مطالعه و طی مراحل اولیه احداث هستند.

وی تصریح کرد: در کشور ۹۶ مسیر هوایی داریم و ۵۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر در فضای هوایی کشور مسیر هوایی طراحی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهر سازی افزود: ایران در بین ۱۷۷ کشور از لحاظ رعایت مقررات ایمنی و انضباط رتبه دهم را دارد.

مجیدی همچنین عمده عوامل سوانح هوایی در کشور را خطای انسانی، نقص فنی هواپیما، نقص دستگاه ناوبری، مدیریت کارکرد ناوبری فضایی و حوادث قهری عنوان کردد.

وی پیشرفت پیش‌بینی وضعیت جوی توسط هواشناسی را در کشور خوب عنوان کرد و افزود: اساسی‌ترین نیاز کشور ما در زمان مدیریت بحران آمادگی برای مقابله و برنامه ریزی است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.