عوامل فیلم «چ» در مناطق زلزله‌زده مدرسه می‌سازد

عوامل فیلم «چ» در مناطق زلزله‌زده مدرسه می‌سازد

جام جم آنلاین: هزینه‌های ساخت یک مدرسه روستایی به نام شهید «دکتر مصطفی چمران» در منطقه زلزله‌زده آذربایجان شرقی توسط عوامل سازنده فیلم چمران به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا پرداخت می‌شود.

«مهدی کریمی» تهیه‌کننده تازه‌‌ترین فیلم «ابراهیم حاتمی‌کیا» در گفت‌و‌گو با فارس درباره چگونگی پرداخت هزینه ساخت مدرسه روستایی در منطقه زلزله‌زده، گفت: هزینه ساخت یک مدرسه روستایی به نام شهید «دکتر مصطفی چمران» در منطقه زلزله‌زده آذربایجان شرقی توسط عوامل سازنده فیلم سینمایی «چ» پرداخت می‌شود. این کار به صورت مشارکتی و توسط گروه سازنده این فیلم انجام می‌شود و گروه در این کار سهیم هستند و با رضایت خود در این کار خیرخواهانه شرکت می‌کنند.

وی در ادامه گفت: برای پرداخت هزینه احداث مدرسه هیچ اجباری وجود ندارد و گروه سازنده آزادانه و خودخواسته هزینه ساخت یک مدرسه روستایی را متقبل می‌شوند.

کریمی در پاسخ به این سوال که مکان ساخت مدرسه و برآورد هزینه آن مشخص شده است یا خیر، گفت: با توجه به آغاز بازسازی و عملیات اجرایی مناطق زلزله‌زده هنوز مکان خاصی در نظر نگرفتیم و با توجه به مکان مورد نظر باید برآورد هزینه صورت بگیرد اما در حال حاضر آمادگی خود را برای پرداخت هزینه احداث مدرسه روستایی در منطقه زلزله‌‌زده توسط گروه اعلام کردیم و هر زمان که وضعیت ساخت خانه و نیاز مدارس اعلام شود این کار توسط گروه صورت می‌گیرد.

بنا براین گزارش، فیلمبرداری فیلم «چ» همچنان در منطقه پاوه ادامه دارد و در آخرین ساخته حاتمی‌کیا نقش شهید چمران را «فریبرز عرب‌نیا» ایفا می‌کند و «سعید راد»،  «مریلا زارعی»، «بایک حمیدیان»، «محمدمهدی سلطانی»، «امیررضا دلاوری» و «اسماعیل سلطانیان» نقش‌های دیگر را برعهده دارند.

حاتمی‌کیا در فیلم سینمایی «چ» (درباره شهید چمران) سراغ دو روز و دو شب از زندگی شهید چمران رفته است و از روز بیست و پنجم تا بیست و هفتم مرداد ۱۳۵۸ زندگی شهید چمران را روایت کرده است.

حسین جعفریان مدیریت فیلمبرداری فیلم را برعهده دارد و به عباس بلوندی طراحی صحنه و لباس فیلم سپرده شده است. مهدی حسینی‌وند و بهزاد عبدی به ترتیب مسئولیت تدوین موسیقی فیلم را برعهده گرفتند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.