عینک های دودی برای کاهش بازتابش نور از صفحه مانیتور مناسب نیست

دوشنبه ۹ مرداد – ۰۴:۱۰:۱۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

استفاده از عینک های دودی برای کاهش درخشندگی و بازتابش نور از صفحه مانیتور نه تنها مناسب نیست بلکه با ایجاد کنتراست نامناسب بین صفحه مانیتور و محیط اطراف، خستگی چشم را افزایش می دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، کارشناس ارگونومی مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت بیماریهای چشمی را شایعترین شکایت مربوط به سلامتی کاربران کامپیوتر عنوان کرد و اظهارداشت: خستگی چشم، تاری دید، سوزش، خارش یا اشک ریزش، اختلال کوتاه مدت و موقت، دید رنگی و سردرد از علائم شایع استفاده طولانی مدت با کامپیوتر است.
فاطمه صادقی افزود: ۷۵ درصد کاربران دچار خستگی چشم گاه گاهی می شوند اما استفاده از کامپیوتر باعث ضعیف شدن چشم یا افرایش نمره عینک کاربران و ایجاد آب مروارید و آب سیاه نمی شود.
وی بیان کرد: از مهمترین علت خستگی چشم کاربران، عیوب انکساری اصلاح نشده یا درست اصلاح نشده است و چشم ۳۰ درصد از کارمندان اداری این مشکل را دارند و همچنین افراد دوربین و آستیگمات بیشتر دچار ناراحتی می شوند.
به گفته این کارشناس ارگونومی، کار با کامپیوتر باعث بیماری های پوستی می شود و این مشکلات از خارش پوست تا قرمزی همراه با پوسته ریزی و بروز برجستگی های کوچک پوستی ۲ ساعت پس از انجام کار بروز می کند و چند ساعت بعد از ترک کار برطرف می شود.
مهندسی صادقی خاطرنشان کرد: موثر ترین راه پیشگیری از عوارض پوستی حذف الکتریسته ساکن، استفاده از موکت های آنتی استاتیک و تمیز کردن مانیتور با محلول های آنتی استاتیک و حفظ رطوبت هوا در حدود ۵۰ تا۷۰ درصد است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۳۰۱۶۱۰۱۲۴۰۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.