عکس‌های ازادگان به ۱۰ نقطه شهر می‌رود

۳۰م دیماه ،

مراسم اختتامیه قابی برای آزادگی برگزار می‌شود

مدیر اجرایی جشنواره عکس آزادگان از مراسم اختتامیه قابی برای آزادگی خبر داد.

“امیر حسین ملکی” مدیر اجرایی جشنواره عکس آزادگان در روز پایانی این نمایشگاه به خبرنگار تجسمی‌هنرآنلاین گفت: به مناسبت فرارسیدن بیست و یکمین سال‌ ورود آزادگان قهرمان به میهن اسلامی‌این جشنواره عکس، در سه بخش شامل: قبل از روزهای مبارزه (شامل عکس‌های دوران پیش از اسارت)، دوران مبارزه (‌ شامل عکس‌های ایام اسارت) و بخش سوم آن شامل دوران پس از مبارزه و اسارت برگزار شد.

وی در این باره ادامه داد: طبق فراخوانی که سال قبل منتشر کردیم حدود ۷۰۰ قطعه عکس یا فایل به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری این آثار ۱۰۰ عکس برای نمایش در نمایشگاه انتخاب شد. نکته مورد توجه این است که بیشتر این تصاویر تا به حال منتشر نشده است.

ملکی با تاکید بر اینکه آثار منتخب بیش از تعدادی است که به نمایش گذاشته شده است اظهار کرد: تعداد عکس‌های برگزیده حدود ۲۰۰ عکس است اما به سبب محدودیت فضا در فرهنگسرای ملل تنها ۱۰۰ تصویر به نمایش گذاشته شده است. از طرفی با توجه به استقبالی که از این تصاویر شده است بنا داریم سال آینده همزمان با سالروز بازگشت رزمندگان به میهن مان این آثار را در ۱۰ نقطه شهر به نمایش بگذاریم.

او دربارهٔ جمع آوری این تصاویر هم گفت: به رغم اینکه هم از عکاسان حرفه ای و هم رزمندگان و ارگان‌ها درخواست کردیم تا آٌثارشان را به دبیرخانه ارسال کنند اما عکاسان حرفه ای در این زمینه هیچ همکاری نکردند و بیشتر آثار مربوط به رزمندگانی است که خودشان از موقعیت‌های مختلف را به ثبت رساندند یا خانواده‌های اسرا و شهدا تصاویرشان را برایمان ارسال کردند.

لازم به یادآوری است، نمایشگاه “قابی برای آزادگی” به همت موسسه پیام آزادگان با هدف پاسداشت ایثار و مقاومت آزادگان سرافراز در دوران سخت اسارت برگزار می‌شود. همچنین مرور خاطرات آزادگان، پرداختن به زندگی ایام پس از اسارت، فراهم کردن زمینه آشنایی جوانان و نسل امروز با بخشی از فرهنگ دوران دفاع مقدس از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

نمایشگاه “قابی برای آزادگی”، ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه افتتاح شد و تا امروز یکم بهمن‌ماه در فرهنگسرای ملل واقع در بزرگراه صدر، میدان پیروز، خیابان قیطریه ، بوستان قیطریه میزبان علاقه‌مندان است.

به گفته ملکی در مراسم اختتامیه امروز سه عکس به عنوان تصاویر برگزیده انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.