عکس‌های ماندگار بهمن ۵۷ در گالری پردیس ملت

۱۲ام بهمن ،

مراسم افتتاح نمایشگاه عکس‌های محمود کلاری با عنوان ˝خیابان انقلاب˝، روز سه شنبه ۱۰بهمن ماه همزمان با ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) و آغاز جشن‌های انقلاب، با حضور چهره‌های مطرح سینمای ایران در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش هنرآنلاین این مراسم با حضور محمدرضا جعفری جلوه، گلاب آدینه، علی معلم، علیرضا گلپایگانی، محمدرضا اصلانی، فرهاد ورهرام، امیر اسفندیاری، مرجان اشرفی زاده، فرناز قیصری پور، شهروز توکلی، سیدهادی منبتی و مازیار رضاخانی در پردیس سینما گالری ملت افتتاح شد.

بنا بر این گزارش، در این نمایشگاه ۴۰ اثر ۷۰*۱۰۰ عکس‌های ماندگار زمستان ۵۷ از این هنرمند رونمایی شد.

محمود کلاری در خصوص خاطرات و نحوه جمع آوری این آثار می‌گوید: در زمستان پر تلاطم سال۵۷ برای همراه شدن با تحولات پایتخت و گرفتن نبض انقلاب از مسیر بهارستان، شهدا، امام حسین و میدان فردوسی خود را به دانشگاه تهران می‌رساندم و از آنجا همراه با سیل جمعیت تا میدان آزادی کشیده می‌شدم. رویارویی من با وقایع آن روزها در همین مسیر اتفاق افتاده است، مسیری که انگار از یک راهروی تاریخی به نام خیابان انقلاب قبل است.

محمود کلاری متولد ۱۳۲۰ در تهران است که در سنین جوانی به عکاسی علاقه‌مند می‌شود. او عکاسی را به سبب فراهم آوردن امکان توجه به آدم‌ها انتخاب کرده است. واقعه‌نگاری از ویژگی آثار این نمایشگاه است که جزو اولین عکس‌های وی در این زمینه است.

لازم به یادآوری است که پیش از این نیز در بهمن ماه سال ۸۷ نیز نمایشگاه عکس‌های “خیابان انقلاب”، از این هنرمند در پردیس سینمایی ملت برگزار شد که در آن از حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ عکس از بهمن سال ۵۷ که در خیابان انقلاب گرفته شده بود، رونمایی شد.

نمایشگاه عکس “خیابان انقلاب” تا ۲۲ بهمن همه روزه از ساعت ۱۱تا ۲۱در محل پردیس سینما گالری ملت واقع در خیابان ولیعصر ابتدای نیایش میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.