غدد عرق در درمان زخم‌ها مؤثرند

۰۷م آذر ،

درک عملکرد غدد مولد عرق در درمان زخم‌ها راه را برای درمان‌های جدید هموار کرده است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، به نقل از نشریه آمریکایی پاتولوژی یافته‌های جدید نشان می‌دهد که غدد عرق اکرین که انسان‌ها را برای خنک کردن بدن خود هنگام ورزش و سایر فعالیت‌ها قادر به عرق کردن می‌کند، به بهبود زخم‌ها کمک می‌کند.
 
براساس این گزارش محققان افزودند: مطالعات قبلی نشان داده‌اند که در فرآیند بسته شدن زخم سلول‌های پوستی جدید از فولیکول‌های مو و پوست سالم در لبه زخم سرچشمه می‌گیرند اما یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که سلول‌ها از زیر زخم به وجود آمده و غدد عرق اکرین انسان یک مخزن مهم سلول‌های بنیادی در بزرگسالان است که می‌تواند آنها را به سرعت برای کمک به بهبود زخم‌ها به کار گیرد.
 
نتایج حاصل از این گزارش حاکی است میلیون‌ها غدد عرق اکرین در پوست انسان است که نقش مهمی در ارائه سلولها در دوران نقاهت زخم‌های پوستی حاصل از دیابت خراش‌ها، سوختگی‌ها و زخم بستر ایفا می‌کند و شناسایی فرآیند کلیدی بسته شدن زخم می‌تواند منجر به طراحی درمان‌های هدفمندتر در این خصوص شود.
 
به گفته محققان، انسان پوست خود را به شیوه‌ای بسیار منحصر به فرد و متفاوت از سایر انسان‌ها التیام می‌بخشد و غدد عرق اکرین در انسان‌ها ویژه بوده و در پوست بدن حیوانات آزمایشگاهی که به طور معمول هنگام تحقیق دربارهٔ زخم‌ها از آنها استفاده می‌شود، وجود ندارد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.