غدیر؛ آیینه همه نمای مکتب و اعتقادات ناب اسلامی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

دبیر مجمع علمی و فرهنگی غدیر گفت: شعار امسال برنامه‌های مجمع علمی و فرهنگی غدیر با عنوان آیینه همه‌نمای مکتب و اعتقادات ناب اسلامی خواهد بود.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، محمدهادی وکیلی در نشست سالانه مجمع علمی و فرهنگی غدیر اظهار نمود: هدف اصلی این مجمع طرح مسائل علمی و تخصصی در رابطه با پیام واقعه غدیر در کنار برگزاری جشن‌ها و مراسم مختلف است.

وی با اشاره به این‌که «ابلاغ پیام غدیر مساله مهمی است و باید در سطوح مختلف منتقل شود» افزود: چکیده دعوت پیامبر(ص) و همهت پیامبر(ص) و انبیاء(ص) در اتفاق غدیر نهفته است.

وی در رابطه با برنامه‌های امسال مجمع عملی و فرهنگی غدیر خاطرنشان نمود: سعی بر این بود تا از شاخص‌ترین سخنرانان برای برنامه‌ها استفاده شود؛ همچنین مباحث مربوط به نظارت بر سخنرانان و جهت‌گیری ایشان با برگزاری نشست‌های کمیته علمی صورت پذیرفت.

دبیر مجمع علمی و فرهنگی غدیر افزود: امسال از آیت‌الله میلانی، آیت‌الله سیدان،‌ آیت‌الله سند، حجت‌الاسلام میرباقری و همچنین دکتر حسین قزوینی به عنوان ۵ متخصص در این عرصه برای برگزاری برنامه‌ها و سخنرانی استفاده نموده‌ایم. همچنین ارائه مقالات علمی از طرف اساتید دانشگاه و حوزه هم از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.

وی در رابطه با عمومیت بخشی به مسائل مطرح شده دراین مجمع گفت: همایش‌های برگزار شده هرساله به طور آنلاین در اختیار عموم قرار گرفته و امسال نیز همین روال وجود خواهد داشت.

وی با اعلام این‌که «سخنرانی‌ها و مراسم به صورت لوح فشرده و همچنین اشکال متنوع مکتوب در اختیار مردم قرار می‌گیرد» اظهار نمود: مجموعه مقالات سال‌های ۹۸ و ۹۰ نیز آماده شده و قرار است تا به صورت مکتوب انتشار یافتن یابد.

دبیر مجمع علمی و فرهنگی غدیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش فرهنگ غدیر و عدم برگزاری مباحث اختصاصی شیعه و سنی یادآور شد: امسال از اساتید سنی برای این مجمع دعوت صورت نگرفت ولی از ۱۰ شاعر سنی و مسیحی برای اجرای برنامه‌های مختلف دعوت نموده‌ایم.

وی تصریح نمود: خوشبختانه فعالیت‌های این مجمع در فضای علمی موج خوبی ایجاد نموده است و تا حد بسیاری به نتیجه و اهداف تعیین شده دست یافتیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.