غذاهایی که محبت را افزایش می دهند

فروردین ۱۴۰۳

برترین مجله اینترنتی ایران

مجله زندگی ایده آل: اگر احساس می‌کنیدافسرده‌‌اید، اگر فکر می‌کنید در روابط زناشویی‌تان به بن‌بست رسیده‌اید، اگر در عشق شکست خورده‌اید این مطلب را بخوانید. شاید باور آن دشوار باشد اما هر لقمه‌ای که می‌جویم و فرو می‌دهیم، تاثیری فراتر از تصور ما روی  سلامت جسم، روح و ارتباطات پیرامون ما می‌گذارد. در بین مواد غذایی، گروه بزرگ و متنوعی از لبنیات، سبزیجات و پروتئین وجود دارد که روی روابط عاطفی، احساسی و زناشویی تاثیر مثبت و شگفت‌انگیزی دارد.

هر ماده غذایی که می‌خوریم دارای آنزیم‌هایی است که مستقیما روی ترشح هورمونی و در نتیجه روی تبادل عاطفی و روابط زناشویی و عاشقانه ما تاثیر مثبت یا منفی می‌گذارد. در ادامه فهرستی از مواد غذایی عشق‌آفرین را با هم مرور می‌کنیم.

  شکلات، سنبل عاشقی:

 به باور مردمان آزتک،ساکنان باسـتانی قاره آمریکا، شکلات به خصــوص شکلات تلــخ آدم‌ها را در حال و هوایی شادتر و عاشقانه‌تر قرار می‌دهد. واقعیت این است که شکلات سبب ترشح سروتونین می‌شود علاوه بر این آنزیم رفنیل اتیل آمین سبب آزاد شدن هورمون اندورفین شده و روحیه‌ای شاد و مهربان به شما می‌دهد که اساس هر رابطه عاشقانه‌ای است.

پیشنهاد: اولویت با شکلات تلخ است.

  قهوه؛ تلخ اما دوست‌داشتنی:

حتما می‌دانید که قهوه دارای کافئین است و این ماده فعالیت مغز و بدن را تشدید می‌کند پس اگر قهوه را در برنامه غذایی خود قرار دهید مطمئن باشید تاثیر مثبت آن را در روابط‌تان ملاحظه می‌کنید.

نکته ۱: مصرف زیاد قهوه سبب پرخاشگری می‌شود.

نکته ۲: تاثیر قهوه روی خانم‌ها بیشتر از آقایان است.

  خشکبار؛ مقوی، کم‌حجم، جادویی:

پسته، گردو، بادام، فندق، بادام‌هندی و… از تاثیرگذارترین مواد غذایی بر سیستم بدن انسان می باشند. مغزها دارای درصد بالایی از چربی‌های مفید می باشند که کارکرد اندام‌های عصبی را به شدت بهبود بخشیده و بر خلقیات و روحیه اشخاص تاثیر مثبت دارد.

احتیاط: مصرف بیش از حد خشکبار سبب تحریک پوست، خارش و گرمی می‌شود.

  هلو؛ میوه عشاق:

بافت نرم و لطیف، عطر سرمست‌کننده و رنگ زیبا از امتیازات این میوه تابستانی است. علاوه بر این هلو دارای مقادیر بالایی ویتامین C است. ویتامینی که روی روحیه و تمایلات عاشقانه شما به شدت تاثیرگذار است.

پیشنهاد: هلوی یخ‌زده ویتامین C بالاتری از هلوی تازه دارد. می‌توانید این میوه را پوست‌کنده، خرد کرده و منجمد کنید و در فصل‌های پاییز و زمستان از آن لذت ببرید.

  تخم‌مرغ؛ عشق سربسته:

ترکیبات آمینه و اسیدی تخم‌مرغ توانایی روحی و جمسی اشخاص به خصوص در روابط زناشویی را به شدت افزایش می‌دهد.

  زعفران؛ طلای سرخ:

ادویه معروف ایرانی با عطر و رنگ بی‌‌رقیب. همچون رنگ سرخش عشق‌آفرین و شادی‌بخش است. مصرف بیش از اندازه زعفران سبب سقط جنین و ناراحتی کلیه می‌‌شود.

نکته: بیشتر ادویه‌جات خاصیتی مشابه و حتی قوی‌تر دارند، مانند زنجبیل، دارچین و فلفل

  ماهی و میگو؛ عشق‌آفرین اما رژیمی:

ترکیبات موجود در گوشت ماهی و میگو، علاوه بر اینکه سبب تقویت قوای جسمی و روحی می‌شود، خاصیت آرام‌بخشی نیز دارد. علاوه بر این مصرف ماهی و میگو سبب افزایش وزن و چاقی نمی‌شود.

نکته: مصرف محصولات دریایی برای آقایان اثربخش‌تر است.

  موز و خرما؛ پای ثابت معجون:

اصولا بیشتر میوه‌های گرمسیری در صد فهرست مورد نظر ما می باشند. در این بین موز و خرما به دلیل در دسترس بودن، قیمت به نسبت مناسب و مزه همه‌پسند جایگاه ویژه‌ای دارند. از مهم‌ترین ویژگی این دو میوه، امکان استفاده از آنها در تهیه انواع خوراک و نوشیدنی لذیذ و گواراست.

اسموتی هلو- توت‌‌فرنگی

معجون عشق

مواد لازم برای ۴ نفر:

  • شیر: ۴۰۰ میلی‌لیتر   
  • توت‌فرنگی: ۱۵۰ گرم
  • عسل: ۴ قاشق غذاخوری
  • هلو: ۳ عدد

یک نوشیدنی لذتبخش تابستانی که به آسانی تهیه می‌شود. استفاده از مواد طبیعی در تهیه این اسموتی، علاوه بر اینکه سرو آن را برای دوستداران نوشیدنی‌های بدون شکر به یک انتخاب ویژه تبدیل می‌کند، به دلیل سرشار بودن از ویتامین و املاح طبیعی بدن را در شرایط مناسبی قرار داده و در نتیجه شرایط عمومی بدن در وضع مطلوبی قرار گرفته و تعامل با محیط پیرامون بهتر انجام می‌شود.

روش تهیه:

هلوی بدون پوست و هسته و توت‌فرنگی را خرد کرده و حداقل یک ساعت در فریزر بگذارید تا منجمد شود. شیر سرد را با میوه‌های منجد در مخلوط‌کن ۲ دقیقه مخلوط کنید تا مایع غلیظ شود. در هر لیوان یک قاشق غذاخوری عسل و ۲ قالب یخ ریخته و اسموتی را روی آن بریزید.

نکته: می‌توانید شیر را در قالب یخ ریخته و پس از منجمد شدن همراه میوه‌های یخ‌زده مخلوط کنید. با این روش اسموتی غلیظ‌تر می‌شود.

نکته: می‌توانید شیر را نصف کرده و به جای آن ماست ساده، بستنی وانیلی یا بستنی توت‌فرنگی استفاده کنید.

پیشنهاد:  به جای توت‌فرنگی می‌توانید از موز، انبه یا هندوانه استفاده کنید.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.