غذاهایی که میل جنسی مردان و زنان را افزایش میدهند

رژیم غذایی نامناسب می تواند باعث کاهش میل جنسی شود هرچه تغذیه فرد بهتر باشد، توانایی او در رابطه زناشویی بیشتر می شود؛ لذا در این مقاله سعی کرده ایم به تغذیه مناسب برای افزایش میل جنسی اشاره ای کنیم.

بهترین مواد غذایی برای افزایش میل جنسی

براساس تحقیقات بیش از ۲۰ درصد جمعیت جهان دچار اختلالات جنسی اند و به علت روش های اشتباه زندگی و به ویژه تغذیه این آمار دائم در حال افزایش است. بسیاری از اختلالات جنسی، ارضای زودرس، خستگی در رابطه زناشویی، ناباروری و دیگر مسائل ریشه در رژیم غذای دارد. یکی از عواملی که بر تمایلات جنسی اثر می گذارد تغذیه است.
عملکرد جنسی توسط غدد درون ریز کنترل می شود. این غدد هورمون های خاصی ترشح می کنند. برای اینکه این غدد بتوانند درست عمل کنند، نیاز به مواد مغذی خاصی دارند.

 

افزایش میل جنسی با رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای که شامل غلات، میوه جات، سبزیجات، گردو و روغن زیتون است و همچنین مصرف مقادیر کم شکر، غلات بدون سبوس و غذاهای آماده می تواند قوای جنسی را افزایش دهد.

 

افزایش میل جنسی با آنتی اکسیدان ها

افزایش مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان ها مانند بتاکاروتن، لیکوپن، سلنیوم و ویتامین های C، A و E با محافظت از سلول های خود از آسیب رادیکال های آزاد می تواند سلامت جنسی را تحت تاثیر قرار دهند. میوه ها و سبزیجات رنگ روشن حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها هستند.

 

افزایش میل جنسی با حذف چربی از غذا

مصرف بیش از حد چربی های اشباع شده باعث رسوب کلسترول در مویرگ های متعدد آلت می شود و جریان خون در آلت را با مشکل رو به رو می کند؛ در نتیجه فرد نمی تواند به محرک های جنسی صادره از مغز به درستی پاسخ دهد.

 

افزایش میل جنسی با کاهش مصرف غذاهای آماده

مصرف بیش از حد غذاهای بسته بندی شده، فست فود و غذاهای آماده به علت سطح بالایی از چربی های اشباع شده کاهنده میل جنسی هستند.

 

افزایش میل جنسی با مصرف روی

روی از آنتی اکسیدان هایی است که برای تولید تستوسترون و افزایش تعداد اسپرم لازم است؛ همچنین باعث افزایش استقامت در حین فعالیت زناشویی می شود و احساس خستگی را از بین می برد. در ضمن اسپرم را در برابر باکتری های واژن محافظت می کند. مقدار مورد نیاز روی ۴۰ میلی گرم در روز است. روی در صدف خوراکی بخارپز، دانه های کدوتنبل، تخمه گل آفتابگردان، سیر و اسفناج یافت می شود.

 

افزایش میل جنسی با منیزیم

منیزیم استقامت ماهیچه ها را افزایش می دهد و باعث افزایش تمدد اعصاب لازم برای فعالیت زناشویی می شود. منابع غنی از منیزیم آجیل و غلات سبوس دار می باشند.

 

افزایش میل جنسی با اسیدهای چرب ضروری

اسیدهای چرب ضروری در تولید هورمون های جنسی نقش دارند و همچنین به ذخیره کردن ویتامین های محول در چربی مثل E، D و K کمک کرده و فرد را از نظر جنسی فعال نگه می دارند. اسیدهای چرب ضروری در گیاهان دریایی، دانه کتان، کنجد، بادام، جوانه گندم و کدو تنبل به وفور یافت می شود.

 

افزایش میل جنسی با غذاهای حاوی فولات

براساس تحقیقات اگر سطح فولات خون شما پایین باشد، به طور حتم انرژی و تمایل شما هم به برقراری رابطه زناشویی کمتر خواهد بود. اسفناج، عدس، انواع گوشت ها، حبوبات و غیره غذاهای حاوی فولات هستند.

 

افزایش میل جنسی با ویتامین های گروه B

تحقیقات جهانی نشان می دهند که خانم ها به طور معمول به اندازه کافی ویتامین های گروه B را دریافت نمی کنند و این مساله می تواند در کاهش میل جنسی آنها موثر باشد. کمبود آهن هم می تواند باعث بدخلق شدن خانم ها و پایین آمدن میل جنسی شود.

 

افزایش میل جنسی با ویتامین E

ویتامین E به تولید هورمون های جنسی کمک کرده و گردش آنها را بهتر می کند؛ همچنین اکسیژن لازم برای اندام های تناسلی را فراهم می کند و باعث بهبود استقامت جنسی و رسیدن به ارگاسم (اوج لذت جنسی) می شود. ویتامین E در مغزها، حبوبات، غلات سبوس دار، میوه ها و سبزی ها یافت می شود.

 

افزایش میل جنسی با ورزش

ورزش باعث می شود که جریان هورمون ها در بدن به راحتی انجام گیرد. افرادی که ورزش می کنند، مقدار انرژی بیشتری داشته و در نتیجه از نظر جنسی فعال ترند. شاید بعضی ها فکر کنند که ورزش کردن قبل از ساعت خواب می تواند باعث به هم خوردن نظام و زمان خواب آنها شود. در صورتی که نظر دکتر ژانت هاید، روان شناس چیز دیگری است.
او می گوید: « 35 تا ۴۰ دقیقه ورزش کردن با شدت متوسط، درست قبل از خوابیدن، جریان خون را در بدن شما منظم تر و کارکرد سیستم عصبی تان را هم بهتر می کند. با منظم شدن جریان خون و بهتر شدن کارکرد سیستم عصبی هم، تمایل شما به داشتن یک رابطه زناشویی لذت بخش پیش از خوابیدن دوچندان می شود».

 

داشتن اندام مناسب

تحقیقات نشان داده اند که هرچقدر خانم ها اندام متناسب تری داشته باشند، تمایل شان به داشتن رابطه زناشویی و رضایت پس از برقراری رابطه شان هم بیشتر می شود.

 

تاثیر منفی نوشیدنی های کافئین دار

مصرف بیش از حد نوشیدنی های کافئین دار باعث کاهش میل جنسی می گردد. الکل همانند استروژن در زنان عمل می کند و اثر مخربی بر توانایی جنسی مردان دارد و به ناتوانی جنسی و کوچک شدن بیضه ها در آنان منجر می شود. همچنین مصرف الکل، علایم افسردگی و در نتیجه کاهش میل جنسی را به همراه دارد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی ممتاز نیوز
momtaznew.com/lifestyle
منبع : ماهنامه دایره

 

 

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.