غذاهای مفید برای کلیه

سیبنا: پزشکان تاکید دارند، مراقبت از کلیه‌ها به اندازه مراقبت از قلب حیاتی و حائز اهمیت است. 

فردی که با ناراحتی کلیوی دست به گریبان است اغلب زندگی دردناک و سختی دارد. نارسایی کلیوی باعث می‌شود که بدن نتواند وظیفه روزانه خود را برای تخلیه مواد زائد و سمی به درستی انجام دهد و این وضعیت پیامدهای نامطلوبی بر جای می‌گذارد. نارسایی کلیه می‌تواند روی اعضای مختلف بدن از چشم‌ها گرفته تا دست‌ها و پاها تاثیر سوء بگذارد و علاوه بر علائم بیمارگونه و آزاردهنده در صورتی که مزمن شود حتی خطر مرگ را نیز به دنبال دارد. از این رو پزشکان همواره بر ضرورت مراقبت مناسب از کلیه از جمله رعایت تغذیه صحیح برای بهبود سلامت و عملکرد این عضو حیاتی تاکید دارند.

به گزارش سایت اینترنتی هلت می آپ، در این مقاله فهرست برخی از مفیدترین مواد غذایی برای سلامت کلیه‌ها ارائه شده که عبارتند از:

– فلفل قرمز به تجزیه مواد زائد در خون کمک می‌کند و در نتیجه برای بیماران کلیوی مفید است.

– سفیده تخم مرغ نیز برای این بیماران سودمند است. اگر فردی به مشکل کلیوی مبتلا است به پروتئین‌های با مقادیر کمتر فسفر نیازمند است و سفیده تخم مرغ برای این منظور گزینه مناسبی است. بیماران کلیوی در عین حال باید از مصرف زرده تخم مرغ خودداری کنند.

– گل کلم نیز دشمن واقعی ترکیبات سمی موجود در بدن است. این سبزی مفید و پر خاصیت حاوی موادی است که به خارج کردن مواد سمی زائد از بدن کمک می‌کند.

– کلم پیچ نیز سبزی سرشار از فیتو مواد شیمیایی است که به تخریب مولکولهای مضر رادیکال آزاد کمک می‌کند. این مولکولها به سلولهای بدن آسیب می‌رسانند.

– ماهی نیز به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب ضدالتهابی در کاهش ناراحتی های کلیوی موثر است.

– آب میوه‌ها و سبزی‌های تازه و طبیعی نیز خواص تجزیه کننده مواد زائد در بدن را دارند و به پاکسازی خون از این مواد کمک می‌کنند.

ایسنا


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.