غذاهای ممنوعه درسحر

تمام روزه داران، خصوصاً آن‌هایی که دچار بیماری‌های گوارشی و معده هستند، سعی کنند از خوردن غذاهایی مانند هنگام سحر از خوردن غذاهای خشک خودداری کنید برای جلوگیری از عطش در ماه رمضان هنگام سحر از خوردن غذاهای خشک نظیر…

تمام روزه داران، خصوصاً آن‌هایی که دچار بیماری‌های گوارشی و معده هستند، سعی کنند از خوردن غذاهایی مانند

هنگام سحر از خوردن غذاهای خشک خودداری کنید

برای جلوگیری از عطش در ماه رمضان هنگام سحر از خوردن غذاهای خشک نظیر کوکو سبزی، کوکو سیب‌زمینی، کتلت و گوشت‌های سرخ شده مثل کباب، جوجه‌کباب و ماهی خودداری کنید.

آرزو دهقانی کارشناس آموزش مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس کشور اظهار داشت: غذاهای خشک به همراه غذاهایی که ادویه زیادی دارند، باعث عطش زیاد و ترش کردن معده می‌شوند.

دهقانی ادامه داد: تمام روزه داران، خصوصاً آن‌هایی که دچار بیماری‌های گوارشی و معده هستند، سعی کنند از خوردن این غذاها بپرهیزند یا از لیمو‌ترش، ماست و سبزی خوردن در کنار این غذاها استفاده کنند.

وی افزود: روزه‌داران برای پیشگیری از بروز ناراحتی‌های گوارشی و ترش کردن و سوزش سر معده، باید از مصرف زیاد غذاهای شیرین و چرب مانند زولبیا و بامیه در سحر یا افطار پرهیز کنند.

دهقانی ادامه داد: مصرف سس مایونز، خامه، سوسیس و کالباس نیز در سحری یا افطاری مناسب نیست، زیرا این غذاها زمینه بروز ناراحتی‌های گوارشی نظیر ترش کردن معده را فراهم می‌کنند ضمنا خوب است شش تا هشت لیوان آب در فاصله افطار تا سحر نوشیده شود و برای پیشگیری از احساس تشنگی در طول ساعات روز، لیمو‌ترش تازه در پایان سحری مصرف شود.

منبع : Jamejamonline.ir

پزشکی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.