غذاهای ممنوعه در آمریکا

۲۴م اسفند ،

مجله اینترنتی برترین ها

  خوراکی بودن چیزی سبب نمی شود که قانونی باشد. اینها غذاهایی می باشند که دولت های ایالتی و فدرال به سبب نگرانی های بهداشتی، حفاظت از گونه ها و حتی در واکنش به روش های آماده سازی غیرانسانی، آنها را ممنوع یا به شدت محدود کرده اند. در اینجا به بعضی از غذاها یا مواد غذایی اشاره کرده ایم که در حال حاضر در ایالات متحده ممنوع می باشند و بعضی از آنها اخیراً قانونی شده اند.

غذاهای ممنوعه، از کنترل شدید گرفته تا کاملاً غیرقانونی

شیر غیرپاستوریزه

ممنوع است: بیست و یک ایالت فروش شیر خام را ممنوع کرده اند. بعضی از ایالت ها اجازه فروش در فروشگاه ها را داده اند، در حالیکه ایالت های دیگر فقط اجازه فروش مستقیم از مزارع در مقادیر کم را داده اند.

علت: شیر غیرپاستوریزه یا “خام” قبل از پیاده سازی فنون پاستوریزاسیون جهت سالم نمودن شیر در اواخر قرن نوزدهم، در خانه های آمریکایی یک ماده خام خانگی بود. هدف از ممنوع کردن شیر خام محافظت از مصرف کنندگان در مقابل باکتری های مضر بود، ولی طرفداران شیر خام استدلال می کنند که استانداردهای فعلی در بهسازی مزرعه سبب می گردد که نوشیدن شیر غیرپاستوریزه خطری نداشته باشد.

غذاهای ممنوعه، از کنترل شدید گرفته تا کاملاً غیرقانونی

آکه

ممنوع شد: واردات میوه های نرسیده در ایالات متحده ممنوع است.

علت: این میوه شبیه گلابی – میوه ملی جامائیکا – حاوی سمومی است که نمی گذارند بدن مقدار گلوکز بیشتری آزاد کند و سطح قند خون را پایین می آورد و با مصرف آن احتمال مرگ وجود دارد.

غذاهای ممنوعه، از کنترل شدید گرفته تا کاملاً غیرقانونی

منگوستن

کنترل شده است: این میوه زمانی در ایالات متحده ممنوع بود؛ ولی حالا باید میوه های وارد شده باید زیر اشعه قرار بگیرند.

علت: منگوستن بنفش که یک میوه سخت تایلندی است در ایالات متحده ممنوع شد، زیرا مسئولین می ترسیدند که واردات آن منجر به ورود پشه میوه آسیایی به آمریکا شود. این ممنوعیت در سال ۲۰۰۷ برداشته شد، ولی منگوستن وارداتی باید زیر اشعه قرار گیرد تا پشه های آن بمیرند.

غذاهای ممنوعه، از کنترل شدید گرفته تا کاملاً غیرقانونی

روغن ساسافراس

ممنوع شد: در دهه شصت، وزارت غذا و دارو استفاده از روغن ساسافراس که حاوی سافرول است را در مواد غذایی و افزودنی ها ممنوع کرد.

علت: روغن ساسافراس – که از پوست خشک شده ریشه درخت ساسافراس استخراج می گردد – زمانی یک ماده محبوب برای چای و نوشیدنی بود. ولی پس از آنکه شواهد و مدارک علمی نشان دادند که این روغن یک سرطان زای بالقوه است، وزارت غذا و دارو آن را ممنوع کرد و حالا هم این ممنوعیت وجود دارد (البته عصاره های ریشه که سافرول ندارند، مجاز می باشند.)

غذاهای ممنوعه، از کنترل شدید گرفته تا کاملاً غیرقانونی

پف ماهی ژاپنی

ممنوع شد: فروش، صید یا سرو کردن پف ماهی در ایالات متحده بدون پروانه، غیرقانونی است. فروش و مصرف آن در اتحادیه اروپا هم کاملاً ممنوع است.

علت: این ماهی طعم کشنده ای دارند. پوست و بعضی از اندام های این ماهی حاوی تترودوتاکسین می باشند، سمی که به شدت کشنده است و می تواند انسان را فلج کند و سبب خفگی انسان شود. ولی این ماهی که در زبان ژاپنی فوگو نامیده می گردد، صدها سال است که در ژاپن خورده می گردد، و سرآشپزهای حرفه ای ژاپنی آن را با ضرافت خاصی سرو می کنند.

غذاهای ممنوعه، از کنترل شدید گرفته تا کاملاً غیرقانونی

سرخ ماهی

ممنوع شده است: فروش برای سود آن در همه ایالات آمریکا بجز در می سی سی پی ممنوع است. اغلب ایالت ها با قوانین ماهیگیری، صید سرخ ماهی برای مصرف شخصی را ممنوع کرده اند.

علت: وقتی که سرآشپز پل پروداوم از نیواورلئانز دستور پخت خود برای سرخ ماهی سیاه شده را در سال ۱۹۸۰ منتشر کرد، علاقه مفرطی به آن ایجاد کرد. رستوران ها آنقدر از این ماهی سرو می کردند که سرخ ماهی در خطر انقراض قرار گرفت. وزارت بازرگانی آغاز به پلمب کردن شیلات سرخ ماهی در سال ۱۹۸۶ نمود و فروش آن را محدود کرد تا به رشد مجدد جمعیت این گونه از ماهی ها کمک کند.

غذاهای ممنوعه، از کنترل شدید گرفته تا کاملاً غیرقانونی

خاویار بلوگای وحشی

ممنوع شد: در ایالات متحده ممنوع است.

علت: خاویار بلوگای وحشی که از سگ ماهی بلوگای وحشی تهیه می گردد، زمانی بسیار محبوب شده بود که سبب شد تعداد بسیار کمی از تخم های آن باقی بماند. در سال ۲۰۰۵، سازمان حیات وحش و ماهی آمریکا، خاویار را ممنوع کرد.

غذاهای ممنوعه، از کنترل شدید گرفته تا کاملاً غیرقانونی

باله کوسه

ممنوع شد: “باله کنی کوسه” در ایالات متحده ممنوع است. باله ها فقط ۵ درصد از کل بار کوسه ماهیگیر را تشکیل می دهند.

علت: باله کنی کوسه – کندن باله های کوسه و ول کردن کوسه در اقیانوس – در آبهای ایالات متحده ممنوع است. مصرف باله کوسه نیز – به شکل غذای چینی سوپ باله (عکس) – ممنوع است. ولی این غذاها معمولاً بسیار گران می باشند. بیشتر باله های کوسه که در ایالات متحده بدست می آیند به شهرهای آسیایی صادر می شوند.

غذاهای ممنوعه، از کنترل شدید گرفته تا کاملاً غیرقانونی

ماهی بس شیلی

کنترل شده است: فقط منابع تحریم شده مجاز به فروش ماهی بس شیلی می باشند. وزارت غذا و دارو، تعداد کنترل شده ای را به قایق هایی که اجازه صید این ماهی را دارند، صادر می کند.

علت: شما می توانید در ایالات متحده، ماهی بس شیلی قانونی را مصرف کنید. ولی بسیاره روی در صید این ماهی سبب در خطر قرار گرفتن گونه این ماهی شده است و دیده بان غذاهای دریایی که طرفدار حیات دریایی پایدار است، این ماهی را در فهرست ماهی های ممنوع قرار داده است. ماهی بس شیلی غیرمجاز در ایالات متحده و ۲۴ کشور دیگر ممنوع است. به خصوص فرانسه که قوانین سختگیرانه ای برای صید ماهی بس شیلی از کرانه های جزایر این کشور در اقیانوس هند دارد.

جگر غاز

ممنوع شده است: این غذا از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ در شیکاگو، ایلینویز ممنوع شد.

علت: در سال ۲۰۰۶، اعضای شورای شهر شیکاگو، سرو کردن جگر غاز در رستوران ها را ممنوع کردند. این شورا اعلام کرد که روند تغذیه اجباری غاز (بخشی از روند آماده سازی و چاق کردن غاز) غیرانسانی است. این شورا دو سال بعد این ممنوعیت را لغو کرد. قانون جلوگیری از تغذیه اجباری در سال ۲۰۱۲ در کالیفرنیا اجرایی خواهد شد.

غذاهای ممنوعه، از کنترل شدید گرفته تا کاملاً غیرقانونی

توکا

ممنوع شده است: گونه های حفاظت شده در اروپا. قاچاق این پرنده به ایالات متحده جرم محسوب می گردد.

علت: این پرنده کوچک تاریخی غنی در فرانسه دارد. شکم پرست های فرانسه آنقدر از خوردن این پرنده لذت می بردند که سبب شدند جمعیت این گونه از دهه شصت به بعد به شدت کاهش یابد. حالا فروش توکا در فرانسه غیرقانونی است. ولی گویا این ممنوعیت در مورد فرانسوا میتران، رئیس جمهور اسبق فرانسه صادق نبود، زیرا او در “شام آخر” خود در شب سال نو در سال ۱۹۹۵، با خوراک هایی از این پرنده، ضیافتی برپا کرده بود.

گوشت اسب

ممنوع شده است: مصرف گوشت اسب در بیشتر ایالت ها قانونی است؛ ولی سلاخی اسب ها برای مصرف انسان ها در ایالات متحده ممنوع است.

علت: شما در منوی رستوران های ایالات متحده گوشت اسب پیدا نمی کنید، ولی در بخش هایی از آسیا، آمریکای لاتین و اروپا معمولاً گوش اسب مصرف می گردد. زمانی بود که کشتارگاه های ایالات متحده برای مصرف انسان های بخش های دیگر دنیا، گوشت فراهم می کردند. ولی در ژوئن ۲۰۱۰، کنگره رأی به گسترش قانون سال ۱۹۷۱ اسب ها و الاغ های وحشی به ممنوع کردن سلاخی بیشتر آنها داد.

غذاهای ممنوعه، از کنترل شدید گرفته تا کاملاً غیرقانونی

کازو مارزو

ممنوع شده است: در ایالات متحده ممنوع است.

علت: کازو مارزو، یک پنیر ساردینی سنتی است که وقتی درست می گردد که لارو مگس پنیر وارد پکورینو (پنیر ایتالیایی ساخته شده از شیر میش) می گردد تا تخمیر پیشرفته انجام شود. وقتی لارو از تخم در می آید و پنیر را می خورد، نرم می گردد. قبل از آنکه کرم ها بمیرند باید آغاز به خوردن آنها کرد. کازو مارزو مانند بسیاری از پنیرهای غیرپاستوریزه دیگر، در ایالات متحده ممنوع است.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.