غذاهای گیاهی برای حفظ سلامت بسیار مفید هستند.

استفاده از رژیم‌های غذایی بر پایه گیاهان تا حد زیادی می‌تواند موجب اصلاح و دفع بیماری‌های مزمن در بدن شود.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه ساینس دیلی اکتشافات اخیر محققان در ژنتیک تغذیه‌ای نشان می‌دهد که ترکیبات زیست فعال موجود در گیاهان نقش مهمی در کنترل عوامل ژنتیکی و بیولوژیکی که منجر به ایجاد بیماری‌های مزمن در بدن می‌شود. دارد.
براساس این گزارش محققان افزودند: آنتی‌اکسیدان‌های موجود در غذاهای گیاهی با رادیکال‌های آزاد که می‌توانند باعث ایجاد التهابات مزمن و صدمه به سلول‌های بدن شوند، مبارزه می‌کنند.

نتایج حاصل از این گزارش حاکی است ترکیبات گیاهی و گیاهان دارویی می‌توانند به کنترل ژن‌های مرتبط با بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی – عروقی، سرطان‌ها، دیابت نوع ۲، چاقی و تجمع پلاک در سرخرگ‌ها کمک کرده و با دیگر اجزای سلولی که باعث شکل‌گیری و بقای تومورها می‌شوند مقابله نمایند.

به گفته محققان افراد می‌توانند با تغییرات رژیم غذایی خود و سوق دادن آن به سمت بهره بردن از غذاهای سالم و مبتنی بر خواص دارویی گیاهان مانند استفاده از کنگر فرنگی یا آرتیشو، زیتون، دارچین، فلفل سیاه، آویشن و بسیاری دیگر از مواد غذایی که خاصیت درمانی و آنتی‌اکسیدانی دارند، از ابتلا به بیماری‌های مزمن در خود پیشگیری کنند چرا که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.


اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.