غذای سحر باید ویژگی های وعده ناهار را داشته باشد

غذای مصرفی در وعده سحری بهتر است خصوصیات و ویژگی های وعده ناهار را داشته باشد تا از ایجاد گرسنگی در طول روز پیشگیری شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،  حامد پور آرام، متخصص تغذیه،‌ ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ در ماه رمضان پیروی از برنامه غذایی متنوع و متعادل شامل چهار گروه اصلی غذایی نان و غلات، میوه و سبزی،‌ گوشت و حبوبات،‌ شیر و لبنیات ضروری است.
وی افزود: افراد روزه دار بهتر است همانند زمانی که روزه نیستند سه وعده غذا بخورند که این وعده ها شامل افطار،‌ شام و سحر است اما صرف غذا در دفعات کمتر از ۲ بار در روز در سال هایی که ماه رمضان در فصل تابستان است و روزها بلند و فاصله سحر تا افطار ۱۶تا ۱۷ ساعت است،‌ توصیه نمی شود.
این متخصص تغذیه تصریح کرد: با توجه به ساعت صرف افطار تا وعده سحری، می توان در فاصله افطار تا سحر یک وعده غذایی مثل شام سبک را صرف کرد.
به گفته وی،‌ در هنگام افطار مصرف غذاهای سبک و مختصر شامل گروه های غذایی شیر ولبنیات،‌ میوه و سبزی،‌ نان و غلات برای افزایش قند خون توصیه می شود همچنین مصرف شیر گرم فرنی و شیر برنج در هنگام افطار مناسب است.
این دکتر تخصصی علوم تغذیه، خاطرنشان کرد: استفاده از مواد غذایی آبکی مثل سوپ کم چرب، آش کم حبوبات،‌ حلیم بدون روغن و همچنین مایعات به هنگام افطار و سحر موجب حفظ تعادل آب و مواد معدنی فرد روزه دار می شود.
وی ابراز داشت: استفاده از سبزی و میوه در هنگام افطار و همچنین در فاصله زمانی بین افطار تا سحر به دلیل این که منبع خوبی از فیبر هستند و برای دستگاه گوارش بسیار مفید است، مانع بروز یبوست می شود و بسیار مناسب است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.