غذایی مناسب برای ورزشکاران

غذایی مناسب برای ورزشکاران

ماکارونی و سیب*زمینی غذای مناسب برای ورزشکاران
یک کارشناس ورزشی با اشاره به اینکه مصرف مواد دارای کربوهیدرات مانند ماکارونی و سیب*زمینی بسیار برای ورزشکاران مفید است، گفت: به هیچ وجه ورزشکار نباید قبل از تمرینات مواد قندی مصرف کند زیرا باعث بی*حالی می*شود.
حسین اوجاقی در گفت*وگو فارس، با اشاره به توصیه*هایی به ورزشکاران به خصوص در زمینه تغذیه آنان قبل از ورزش کردن اظهار داشت: بهتر است ورزشکاران قبل از شروع ورزش تا دو ساعت قبل از آغاز تمریناتشان موادی مانند مایعات محتوی املاح از جمله شربت آب لیمو و مقداری بسیار اندکی نمک مصرف کنند.
وی افزود: ورزشکاران باید دقت کنند که قبل از آغاز تمرینات به هیچ وجه غذاهایی پر حجم مصرف نکنند و بهتر است از غذاهای سبک مانند خرما، کیک و کلوچه استفاده کنند.
این قهرمان ووشو جهان با اشاره به اینکه مصرف مواد شیرین و قندی باعث ترشح انسولین در بدن می*شود که این مسئله ممکن است قند خون افراد را پایین آورد، تصریح کرد: این مسئله باعث بی*حالی، سردرد و سرگیجه در ورزشکار می*شود.
اوجاقی ادامه داد: مصرف آب در زمان تمرین نیز بسیار مهم است زیرا می*تواند جبران آب بدن بر اثر عرق کردن را انجام دهد و به هیچ وجه توصیه نمی*شود که افراد در حین ورزش غذا مصرف کنند.
این دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی با بیان این که مهمترین غذای مصرفی ورزشکاران در برنامه*های تغذیه*ای باید مواد کربوهیدرات شامل ماکارونی و سیب*زمینی باشد، خاطر نشان کرد: این مواد دارای انرژی است و می*تواند انرژی ورزشکار را در حین ورزش جبران کند و در مراحل بعد مصرف پروتئین نیز بسیار اهمیت دارد البته این نوع تغذیه منوط به آن است که شخص ورزشکار در زمان وزن*کشی نباشد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.