غربی ها با این رفتارها به جبران تحقیر تاریخی خود می پردازند/مسئولان فیلمسازان را برای ساخت آثار مناسب حمایت کنند

اکبر نبوی کارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران درخصوص ساخت فیلم توهین آمیز درباره پیامبر گرامی اسلام گفت: رفتاری که غرب طی سی سال گذشته علیه اسلام به عنوان آئین اسلامی برضد شخصیت های طراز اول اسلام به خصوص پیامبر پیش گرفته را در قالب رسانه های سینما و مکتوب و رفتارهای اجتماعی از خود نشان می دهد.
وی افزود: به طور تقریبی آنچه که در غرب به آن توجه شایسته نمی شود اندیشه و تفکر است غربی ها رفتارهای خشن و ضد انسانی خود را که در قرون وسطی داشتند باز به گونه ای همان روحیه و رفتار را تولید می کنند و این بار به توهین علیه مقدسات ما پرداختند.
نبوی ادامه داد: این رفتار به طور تقریبی به یک سنت متداول در میان جوامع غربی به ویژه افرادی که چه در هیئت های حکومتی و سیاسی آن کشورها هستند و چه نهادهایی که وابستگی آشکار و پنهان دارند تبدیل شده است و این رفتار جای تعجب ندارد چراکه وقتی جامعه ای از اندیشه تهی شد به توهین و هتاکی روی می آورد.
وی اظهارداشت: از طرف دیگر نهضت تمدن ساز پیامبر و جهش علمی و شگفت انگیز مسلمانان و به تبع آن جهان بشری که بعد از نهضت فرهنگی و تمدن ساز پیامبر به وجود آمد یک احساس تحقیر تاریخی به غرب دست داده و غربی ها با این رفتارها تحقیر مداوم تاریخی خود را نشان می دهند.
وی تصریح کرد: تاریخ علم گواه است که در همه حوزه ها به خصوص علوم تجربی دستاوردهای نهضت پیامبر بوده که افق های فوق العاده وسیع در مقابل انسان باز کرد.
نبوی بیان کرد: بدلیل اینکه غربی ها در مقابل اسلام حرفی برای گفتن ندارند با این گونه رفتارها به جبران تحقیر تاریخی خود می پردازند.
وی در خصوص وظیفه فیلمسازان در مقابل ساخت چنین فیلمهایی تاکید کرد: در حوزه فیلم سازی و هنری به خصوص رسانه ای مثل سینما باید تلاش کنیم واقعیت ها و حقیقت های مربوط به پیامبر را به انسان امروز و فردا معرفی کنیم.
نبوی ادامه داد: معتقدم فیلمسازان معروف مسلمان نه در ایران بلکه در سایر کشورها انگیزه عشق و آمادگی برای ساخت این فیلم ها را دارند ولی باید مورد حمایت قراربگیرند.
وی تاکید کرد: سینما صنعت گرانی است و فیلمساز و تهیه کننده نمی تواند به تنهایی وارد این عرصه شود.
نبوی اظهار داشت: در کشور نهادهای مدنی غیرتمندی داریم که در بسیاری از موضوعات اجتماعی سرمایه گذاری می کنند ولی آیا حاضر هستند برای ساخت آثار مناسب در بیان واقعی زندگی پیامبر با کمک به هنرمندان هزینه کنند.
وی عنوان کرد: به طور تقریبی نهادهای اجتماعی در کنار نهادهای حکومتی نسبت به این کار خطیر و ضروری دچار یک غفلت مضاعف هستند و آن ها باید در این زمینه پاسخگو باشند.
نبوی در پایان خاطرنشان کرد: صد صهیونیست به میزان پنج میلیون دلار برای ساخت این فیلم بی ارزش و هتاک هزینه کردند آن ها برای اهداف ایدئولوژیک و غیر انسانی خود سرمایه گذاری می کنند و باید از خودمان بپرسیم برای هدف های الهی و انسانی که به طور دقیق منافع دنیا و آخرت انسان را در بردارد حاضریم چه کارهایی انجام دهیم./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.