غربی‌ها در خاورمیانه به دنبال دیکتاتوری مطلق هستند

معاون وزیر امور خارجه:

قشقاوی گفت: به طور قطع غربی ها و استعمار گران در این منطقه به دنبال ایجاد دیکتاتوری هستند.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، حسن قشقاوی طی سخنانی در اجلاس امام بیداری در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، تصریح کرد: مشکل امروز ما و کشورهای مسلمان با غربی‌ها در جهت رویکرد و عملکرد فرهنگی آنان است.

وی افزود: آنان خواهان ترویج فرهنگ سکولاریسم و رویکرد غربی در کشورما و سایر کشورهای اسلامی هستند که این رویکرد در فرهنگ و اصالت ما جایی نمی‎گیرد.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه ما هیچگاه پذیرای این فرهنگ‌ها نیستیم، اظهار داشت: روشنفکران غرب زده توان تحمیل فرهنگ غرب را ندارند؛ زیرا تاریخ و فرهنگ آنان با ما در تضاد است.

وی تاکید کرد: روشنفکران غربی باید بدانند که فرهنگ مسلمانان و جوانان کشورهایی همچون تونس، بحرین و مصر نیز با آنان تفاوت دارد و همگی به طور قطع دنبال اسلام هستند.

قشقاوی خطاب به غربی ها اظهار داشت: بدانید امروز شاهد شکست سکولاریسم و فرهنگ بی بند باری در کشورهای اروپایی و غربی هستیم .

معاون وزیر امور خارجه در ادامه به موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و شمال آفریقا اشاره کرد و گفت: به‌وجود آمدن انقلاب اسلامی، نقش روشنگرانه امام خمینی (ره) و رویکرد ایران در برابر استکبار جنبه هایی از وقوع بیداری اسلامی شد.

وی ادامه داد: غربی‌ها خواهان کمرنگ بودن نام بیداری اسلامی بودند و از اصطلاح بیداری غربی استفاده می کردند ولی امروز شاهدیم در مصر و تونس مردم به دنبال حکومت اسلامی هستند.

قشقاوی همچنین تاکید کرد: غربی ها در کشورهای شمال آفریقا و منطقه به دنبال دیکتاتوری هستند و به شدت از پیشرفت مسلمانان و توسعه یافتگی وحشت دارند.

اجلاس امام بیداری روز سه شنبه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، برگزار شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.