غرب آتش بیار معرکه میان سوریه و ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الثوره در مطلبی با اشاره به سرنگونی هواپیمای ترکیه ای و واکنش مقامات ترک در این باره آورده است : غربی ها از جمله آمریکا، آنکارا را به سوی تنش بیشتر با دمشق تحریک می کنند، زیرا در حالی که سوری ها از سقوط هواپیمای ترکیه ای در آبهای منطقه ای خود خبر می دهند آنکارا زیر بار این موضوع نرفته است.

این روزنامه می افزاید: آمریکا و دیگر کشورهای غربی، ترکیه را تشویق می کنند تا مواضع خصمانه ای اتخاذ کند و حماقتی مرتکب شود که تبعات آن برای منطقه و جهان زیاد است.

روزنامه مذکور بیان کرد: غربی ها در راستای افزایش بحران در منطقه و شعله ور کردن آن گام برمی دارند و دروغ پردازی های غرب برای همگان آشکار است و آنها به بهانه های واهی به بحران منطقه دامن می زنند.

الثوره ذکر کرد: مقامات ترک به تناقض و آشفتگی در مواضع روی آورده اند، زیرا آنها از اظهارات اولیه خود عقب نشینی کرده اند.

این روزنامه می افزاید: اظهارات مسئولان غربی در واقع خط مشی دولت رجب طیب اردوغان را تعیین می کند، زیرا پس از مواضع اولیه، به تدریج پس از اظهارات غربی ها، مقامات ترک به جنجال روی آوردند.

شایان ذکر است یک جنگنده ترکیه ای به سبب تجاوز به آبهای منطقه ای سوریه از سوی سامانه دفاع هوایی این کشور هدف قرار گرفت و سرنگون شد، ترکها در ابتدا اعلام کردند که این هواپیما در آبهای منطقه ای سوریه سرنگون شده است، اما بعدها و پس از تحریک غربی ها لحن خود را تغییر داده و مدعی شدند که این هواپیما در آبهای بین المللی سرنگون شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.