غرب با بهانه کردن حقوق بشر و انرژی هسته‌ای، فرهنگ انقلابی ما را نشانه گرفته است

۲۸ آبان ،

مصطفی پورمحمدی با علما و روحانیون کرمانشاه دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در این دیدار گفت: «غرب به این خاطر که مخالف جدی فرهنگ و تمدن ما است، از ما چهره ای در دنیا ارائه می‌دهد که مخالف پیشرفت بشری است. این در حالی است که غرب با بهانه‌کردن مباحثی نظیر حقوق بشر و انرژی هسته‌ای، می‌خواهد فرهنگ انقلابی ما را نشانه بگیرد».

به گزارش تفسیری ایسنا‌، رییس سازمان بازرسی کل کشور در ابتدای سخنان خود در این دیدار با اشاره به نسبت روحانیت و انقلاب اسلامی گفت:«انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بودکه روحانیت در آن نقش اساسی داشت. نباید از یاد برد که انقلاب ما با نام خدا به پیروزی رسید و حکومت ما نیز به نام دین رقم خورد. به عبارت دیگر دین و روحانیتی که مبلغ دین است، هم سبب سببیه و هم سبب مبقیه انقلاب اسلامی است».

وی با اذعان به کوشش هر چه بیشتر روحانیون در جهت ایستادن و اصرار بر سر اصول و آرمان های انقلاب اسلامی افزود: «امروزه کار روحانیت به مراتب مشکل تر از اوایل انقلاب است. چرا که امروزه نمی‌توان در حوزه فرهنگ بی‌تفاوت بود».

پورمحمدی با تأکید بر حضور روحانیت در عرصه های فرهنگی گفت: «علما و روحانیون باید با تمام توان در حوزه فرهنگ حضور داشته باشند، چرا که بیشترین تهدیدها، فتنه‌ها و توطئه‌ها در حوزه فرهنگی رخ می‌دهد و بیشترین انحراف‌ها نیز در زمینه های فرهنگی بروز و ظهور پیدا می‌کند. به همین سبب حضور روحانیت در صحنه های نبرد فرهنگی، سبب رفع این خطرها می‌شود».

وی با یادآوری نظریه برخورد تمدن های ساموئل هانتینگتون و همچنین ادعای فرهنگی و تمدنی غرب در مورد تمدن ایرانی و اسلامی گفت: «ایالات متحده مدعی است که در قله تمدنی دنیا قرار دارد و تمدن و فرهنگ این کشور، برترین تمدن‌ها و فرهنگ‌ها است. آنها در این ادعایی خود، به ما به عنوان خرده فرهنگ و یا تمدن های حاشیه ای و مزاحم می‌نگرند و به ما این اتهام را وارد می‌آورند که مقابل روند پیشرفت تمدن و مباحثی نظیر حقوق بشر غربی ایجاد مزاحمت می‌کنیم».

پورمحمدی افزود: «غرب به این خاطر که مخالف جدی فرهنگ و تمدن ما است، از ما چهره ای در دنیا ارائه می‌دهد که مخالف پیشرفت بشری است. این در حالی است که غرب با بهانه کردن مباحثی نظیر حقوق بشر و انرژی هسته‌ای، می‌خواهد فرهنگ انقلابی ما را نشانه بگیرد».

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه غرب، جمهوری اسلامی را معارض تمدنی خود می‌داند گفت: «دشمن که ما را مورد تحریم اقتصادی قرار می‌دهد، با اقتصاد ما مشکلی ندارد، بلکه فرهنگ و تمدن ما را تهدید آمیز دیده است. مشکل آنها با پیام و آرمان انقلاب اسلامی است. آرمانی که همان اتفاق معنوی است که در داخل دل‌ها رخ می‌دهد و امروزه این پیام به مرزهای غرب نیز رسیده است».

وی افزود: «این آرمان و هدف که در فرهنگ ما حضور دارد، نیاز به مراقبت، پرورش و گسترش دارد و روحانیت سرباز این عرصه است. همه ما سربازان جبهه فرهنگی و نشان دهنده قدرت فرهنگی نظام هستیم. عجیب نیست که روحانیت به عنوان پیشتاز تمدنی ما مطرح است، چه اینکه تمدن ما یک تمدن معنوی و فرهنگی است».

پورمحمدی در پایان سخنان خود با اشاره به حضور روحانیت در سیاست پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: «اگر حضور روحانیت در حوزه سیاست احساس نشود، فضای سیاسی به مثابه میدانی برای لغزش، فساد و انحراف باز می‌شود و باید خدا را شکر کرد که هماره سایه امام خمینی و مقام معظم رهبری بر عرصه سیاسی کشور حضور داشته است».

در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی به پرسش های روحانیون پاسخ گفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.