غرب با گذاشتن شروط تازه به دنبال بهانه برای حفظ تحریم‌ها علیه ایران است

فروردین ۱۴۰۳

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: این موضوع نوعی تقلب در مذاکره است و نشان می‌دهد که غرب خواهان لغو تحریم براساس توافق‌نامه نیست و به دنبال بهانه‌ای تازه برای حفظ تحریم‌ها علیه ایران می باشند.

“حمیدرضا ترقی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ اظهارات اخیر “جان کری” مبنی بر عدم حمایت ایران از سوریه و لبنان، اظهار داشت: تحریم‌ها  با هدف موضوع هسته‌ای ایران تصویب شده و گذاشتن شروط تازه برای لغو این تحریم‌ها مغایر با توافقنامه ژنو است و به طور قطع ایران چنین مسئله‌ای را نمی‌پذیرد.
وی با بیان اینکه این موضوع نوعی تقلب در مذاکره است، گفت: اظهارات اخیر از سوی بعضی مقامات آمریکایی نشان می‌دهد که غرب خواهان لغو تحریم براساس توافق‌نامه نیست و به دنبال بهانه‌ای تازه برای حفظ تحریم‌ها علیه ایران می باشند.

مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی به ادعای “شیمون پرز” مبنی بر علاقه به ملت ایران و تمایل به دیدار با رئیس‌جمهوری کشورمان، اشاره و تصریح کرد: این موضوع با واقعیت تطبیق ندارد چراکه ایران رژیم صهیونیستی را نه تنها دشمن اصلی خود بلکه دشمن جهان اسلام می‌داند  به هیچ وجه رژیم جعلی را به رسمیت نمی‌شناسد که حتی بخواهد  با آنها  دیدار و یا مذاکره کند.

این فعال سیاسی با اشاره به درخواست وزیر خارجه قطر مبنی بر حضور کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۵+ ۱ گفت: مذاکرات ژنو بین ایران و کشورهای عضو شورای امنیت است لذا ایران، کشورهایی که در این شورا عضویت ندارند را در اندازه‌ای نمی‌بیند که دربارهٔ مسئله هسته‌ای با آنها  به مذاکره بپردازد.

عضو حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: اگر قطر و سایر کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس نیازی به مذاکره در رابطه با موضوع هسته‌ای ایران دارند باید از طریق روابط دیپلماتیک بین دو کشور و به صورت دوجانبه موضوع خود را مطرح کنند.

وی تاکید کرد: اگر کشوری همچون قطر خواهان حضور در مذاکرات هسته‌ای ایران به همراه کشورهای ۵+ ۱ است به طور طبیعی ایران نیز خواهان حضور سایر کشورهای دوست خود در روند مذاکرات خواهد شد.

ترقی با بیا اینکه قطر باید حد خود را بداند، خاطرنشان کرد: قطر در سطحی نیست که خواهان دخالت در امور داخلی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.