غرب به خاطر توهین به پیامبر جواب محکمی از امت اسلام خواهد گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله واعظ طبسی عصر شنبه در دیدار دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) در مشهد اظهار داشت: آقای اوباما از مسلمانان درخواست می‌کند که امنیت شهروندان آمریکایی را تأمین کنند، اما امروز آن ‌چنان نفرتی از رژیم آمریکا در دل جوامع بشری به وجود آمده است که ضربه کوبنده آن اردوگاه غرب را نابود خواهد کرد.

وی اظهار کرد: امروز اگر می‌بینید این همه فشار علیه ما وجود دارد و این‌که این فیلم‌های مبتذل و اهانت آمیز به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) و امت اسلام ساخته می‌شود، به خاطر همین اقتداری است که اسلام در تأثیرگذاری مسائل فکری و فرهنگی در جامعه بشری نشان داده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: جوانان ما بدانند که امروز در کشوری مثل هلند یا سوئد که پایگاه جریان نفاق و سرسپرده‌گان امپریالیسم جهانی است، توجه به اسلام در بین نوجوانان و جوانان شدت روزافزونی گرفته است که همین امر موجب شده غرب از اسلام خواهی جوامع بشری نگران باشد.

وی در بخشی دیگری از سخنانش با بیان این‌که نظام اسلامی این توان و اعتماد به نفس را در جوانان و نوجوانان ما ایجاد کرد که بتوانند در مهم‌ترین فضاها و کنفرانس‌های علمی دنیا بدرخشند، گفت: مسائل فرهنگی بسیار مهم است و حیات ما بستگی به فرهنگ ما دارد.

آیت الله واعظ طبسی با بیان این که بحث آموزش بحثی مهم و تأثیرگذار است، ضمن انتقاد شدید از جریانی که در فضای سیاسی چند سال قبل کشور مسائل پرورشی را حساب شده حذف کردند، گفت: انتظار ما از مجموعه های فرهنگی و آموزشی این است که بتوانند جوانانی هوشمند و برخوردار از اخلاق، فرهنگ و تربیت دینی و اسلامی، پای‌بند، حساس ـ نه متعصب ـ منطقی و اصولی تربیت کنند.

وی ضمن تأکید بر تربیت دانش آموختگانی که اسلام و مبانی دینی را با استدلال به جهانیان معرفی و از فرهنگ دینی خود با منطق دفاع می‌کنند، اظهار داشت: انتظار این است که پرورش یافتگان در مراکز آموزشی آستان قدس رضوی، از نظر علمی حرف اول را نه در کشور، بلکه در دنیا بزنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.