غرب به دنبال القای فروپاشی سوریه است

انفجار تروریستی هفته گذشته دمشق که منجر به کشته شدن تعدادی از مقامات ارشد سوری شد و همزمان با رای گیری در شورای امنیت بر سر قطعنامه ضد سوری اجرا شد، صرفا یک جنگ روانی از سوی آمریکا و متحدانش بود تا بتوانند از این طریق دولت بشار اسد را سرنگون کنند.

با ناکام ماندن این شبه کودتای آمریکا و متحدینش علیه دولت بشار اسد رویکرد جدید آنها القای توهم بروز هرج و مرج در سوریه و القای این نکته است که دولت بشار است در آستانه فروپاشی است تا از این طریق بتوانند افکار عمومی را برای دخالتهای بیشتر مستقیم در سوریه آماده کنند.

برای القای این اهداف می توان به مقاله ” دولت بشار اسد در آستانه مرگ” از روزنامه “دیلی تلگراف” چاپ انگلیس و مقاله ” از ویرانه های سوریه چه کسی یا چه چیزی بیرون خواهد آمد” از روزنامه “گاردین” چاپ انگلیس اشاره کرد مانند دیگر رسانه های غربی سعی در القای این مطلب دارند که دولت بشار اسد پیشاپیش سقوط کرده است در حالی که برای ادعاهای خود مدارک و نشانه های کمی ارائه کرده اند و در عوض به گسترده نشان دادن ناآرامی ها مبادرت کرده اند.

این ادعاهای رسانه های غربی در حالی است که “تری میسام” تحلیلگر ژئوپلیتیک تایلندی که هفته گذشته پس از حضور در دمشق گزارش داده است که بعد ازترورها دولت سوریه به طور گسترده و آرام به پیش رفته و موسسات و ادارات دولتی قویا به کار خود ادامه می دهند .

این تحلیلگر برخی ناآرامی ها در سوریه را نتیجه عملیات تروریستی گروه های مسلح با هماهنگی ناتو با هدف ایجاد رعب و وحشت و شکستن مقاومت مردم سوریه خوانده است که تبلیغات رسانه های غربی هم به آن شدت می بخشد.
همچنین از دیگر آثار شکست توطئه ترور را می توان در مقاله ” آمریکا بر ساقط کردن دولت سوریه از طریق زور متمرکز می شود” در روزنامه آمریکایی “نیویورک تایمز” دید که صراحتا بر شکست طرح گروه های مسلح و غرب برای براندازی دولت سوریه اشاره می کند.

در پی شکست توطئه هفته گذشته گروه های تروریستی و غرب برای ساقط کردن دولت سوریه با وجود اینکه ارتش سوریه آرامش را به دمشق و حلب برگردانده و تروریستها را متحمل شکستهای سخت کرده و توانسته پاسگاه های مرزی این کشور را از دست گروه های تروریستی خارج کند، دولتهای غربی و رسانه های آنها در اقدامی هماهنگ تلاش دارند اینگونه القا کنند که سوریه در حال “فروپاشی ” است و متبا خبر از درگیری ها در دمشق و حلب و … می دهند تا در میان مردم سوریه شکاف و رعب و وحشت ایجاد کنند.

به نوشته تونی کارتالوچی، تحلیلگر سایت “ویرانگر” در حال حاضر بر خلاف لیبی، تنها مشکل غرب و آمریکا در سوریه این است که حتی یک وجب از خاک سوریه در اختیار گروه های مسلح و غربی ها قرار ندارد تا بتوانند از آنجا به اقدام نظامی علیه دولت سوریه دست بزنند و تنها راه مداخله نظامی آنها از طریق ترکیه است که این امر سبب واکنش نظامی گسترده سوریه خواهد شد.

“تونی کارتالوچی” معتقد است در حال حاضر یکی دیگر از اهدافی که ناتو و غربی ها در سوریه در حال پیگیری آن هستند ایجاد جنگ داخلی در سوریه است تا طرفداران دولت سوریه به زادگاه های خود مهاجرت کنند که در این صورت این بهترین فرصت برای ناتو و غربی ها خواهد بود تا اختلاف بین اقلیت و اکثریت را دامن بزنند و جنگی در بین آنها راه بیندازند، بنابراین بهترین راه برای ناکام گذاشتن غربی ها متحد ماندن سوری ها است.

—————–
*پیمان یزدانی


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.