غرب به دنبال دموکراسی در سوریه نیست/مقایسه اوضاع سوریه و بحرین

نداء بدران استاد دانشگاه بیروت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر درباره اوضاع سوریه اظهار داشت: اوضاع سوریه در شرایط کنونی بسیار خطرناک است زیرا استکبار جهانی به ویژه آمریکا و اسرائیل و در کنار آنها عربستان سعودی و قطر علیه سوریه توطئه چینی می کنند و این نه فقط برای سوریه بلکه برای تمامی جهان اسلام خطرناک است.

وی با بیان این مطلب افزود: این کشورها به دنبال فتنه انگیزی در سوریه هستند. اقدامات ضد سوری برخی کشورهای غربی و عربی به این دلیل صورت می گیرد که سوریه حامی مقاومت لبنان و نیز ایران است.

بدران تصریح کرد: ما باید در برابر توطئه های ضد سوری هوشیار باشیم و به این نکته توجه داشته باشیم که سوریه در معرض توطئه های صهیونیستی قرار دارد و همان طور که غرب ادعا می کند رویدادهای فعلی سوریه قیام برای دموکراسی نیست و یک انقلاب مردمی محسوب نمی شود زیرا اگر سوریه شاهد قیام مردمی بود خشونت و کشتار مردم بی گناه و تجهیز تسلیحاتی نمی بایست در این کشور وجود داشته باشد.

استاد دانشگاه بیروت در ادامه گفت: اگر سوریه شاهد قیام مردمی همچون انقلاب بحرین بود قطعا اوضاع تفاوت داشت زیرابه عنوان مثال انقلاب بحرین از زمان آغاز خود تاکنون علیرغم تمامی مشکلات و موانع موجود همچون بازداشت، شکنجه و تجاوز همچنان انقلاب مسالمت آمیز است و این کشور هرگز شاهد تجهیز تسلیحاتی مخالفان و دخالت های خارجی نبوده است.

اما در سوریه می بینیم که غرب نه تنها به دنبال دموکراسی و آزادیخواهی نیست بلکه اقدامات مداخله جویانه آن در سوریه همچون حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست ها بیانگر فتنه انگیزی غرب در سوریه است.

وی خاطرنشان کرد: هوشیاری نسبت به توطئه های ضد سوری غرب از سوی ملت سوریه، وحدت اسلامی و گفتگوی ملی طرف های مورد مناقشه در سوریه و فرصت دهی به بشار اسد رئیس جمهور این کشور برای اجرای اصلاحات مورد نظر خود بهترین راه حل بحران فعلی سوریه به شمار می رود.

بدران درباره ناآرامی های اخیر شمال لبنان نیز گفت: برخی تلاش می کنند طرابلس در شمال لبنان را به کانون تروریست ها تبدیل کنند تا توطئه های ضد سوری خود را از این منطقه اجرا کنند اما ارتش لبنان تاکنون به خوبی منطقه را تحت کنترل داشته است و مانع از تبدیل شدن شمال لبنان به صحنه درگیری های منطقه شده است.

استاد دانشگاه بیروت در بخش دیگر سخنان خود اجلاس زنان و بیداری اسلامی که اخیرا در تهران برگزار شد را اقدامی بسیار تحسین برانگیز توصیف کرد چرا که این اجلاس نخستین نشستی بود که به زنان اختصاص داشت.

وی اظهار داشت: در این اجلاس بر این نکته تاکید شد که زن عنصر اساسی قیام های عربی به شمار می رود و اقدام ابتکاری ایران در برگزاری این اجلاس این امکان را برایمان فراهم کرد تا با زنان کشورهای مختلف و افکار آنها آشنا شویم و تبادل نظر داشته باشیم.

مصاحبه: سمیه خمارباقی


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.