غرب به اشتباهات خود در مورد سوریه پی برده است

۰۹ام بهمن ،

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد که غربی‌ها و بعضی کشورهای منطقه به اشتباه خود پی بردند که سبب درگیری در سوریه شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد اوضاع سوریه گفت: آن چیزی که ایران از قبل نیز تأکید می‌کرد این امر بود که مسئله سوریه و ایجاد دموکراسی در این کشور و تقویت آن با سلاح امکان‌پذیر نیست.

وی در این رابطه افزود: ما این نصیحت سوریه، بحرین و دیگر کشورها داشتیم که با دخالت نظامی نمی‌شود دموکراسی ایجاد کرد درحالی که این حرف ناصحانه را گوش نکردند.

لاریجانی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که غربی‌ها و بعضی کشورهای منطقه به اشتباه خود پی بردند که سبب درگیری در سوریه شدند.

وی با بیان اینکه مشکلات کنونی سوریه با این اوضاع قابل حل نیست، ادامه داد: باید گفتگوهای سیاسی جایگزین رفتارهای کنونی شود و تأکید ما نیز همان حرف قبلی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما همیشه گفته‌ایم که در سوریه اصلاحات لازم است و ما مخالفتی با اصلاحات نداریم، ما به یک مردم‌سالاری دقیق اعتقاد داریم همان طور که در مصر، تونس،‌ لیبی و دیگر کشورهای نیز این مسئله را اعلام کردیم، در سوریه نیز باید مردم‌سالاری غنی و دموکراسی تقویت شود که این کار با سلاح و سرنیزه امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.