غرب در تلاش برای تکرار دروغ سلاح شیمیایی عراق در سوریه

روز دوشنبه “جهاد مقدسی” سخنگوی وزرارت خارجه سوریه بدون تائید داشتن سلاح شیمیایی گفت : اگر ما سلاح شیمیایی داشتیم آنها را شدیدا کنترل می کردیم و از آنها فقط در برابر دشمن خارجی استفاده می کردیم. او برای اینکه از اظهارات او سوء استفاده نشود تاکید کرد این به این معنی نیست که سوریه سلاح غیرمتعارف دارد.


با شکست گروه های مخالف مسلح در دمشق و حلب توسط ارتش سوریه و علی رغم تاکید مقدسی بر نداشتن سلاح شیمیایی رسانه های غربی جریان خبری را راه انداخته اند تا شاید از این طریق بتوانند راه را برای مداخله نظامی غرب در این کشور هموار کنند پروژه دروغ پردازی که قبلا در عراق راه انداختند و با فریب افکار عموممی در سطح جهان و به بهانه وجود سلاح کشتار جمعی در عراق به این کشور حمله کردند که نتیجه آن کشتار صدها هزار زن و کودک و ویرانی های گسترده در این کشور بوده است و هرگز هم سلاح های شیمیایی در عراق پیدا نشدند.


“رافید احمد الوان الجنبی” از فرماندهان ارتش عراق که در سال ۲۰۰۵ از عراق فرار کرده بود در سال ۲۰۱۱ به دروغ پردازی خوددرخصوص سلا ح های شیمیایی عراق اعتراف کرده و به روزنامه انگلیسی” گاردین ” گفت :آنها به من فرصتی دادند تا با طرح یک دروغ درباره سیار بودن سلاح های کشتار جمعی ارتش عراق مقدمات سرنگونی دولت صدام را ایجاد کنم.
امروز نیزاین پروژه از مدتی قبل توسط غربی ها کلید خورده و از روز گذشته به اوج خود رسیده است.


در راستای تکرار پروژه دروغ پردازی عراق ، “نواف  فارس” سفیر فراری سوریه در عراق به دروغ پردازی هایی درباره سلاح های شیمیایی سوریه پرداخته است بخصوص بعد از شکست سنگین گروه های مسلح در دمشق و حلب که مدعی شد : خبر دارم که دولت سوریه سلاح های شیمیایی اش را جاب جا کرده و قصد استفاده از آنها را دارد.


خبرگزاری ” رویترز” وابسته به کانون های قدرت در غرب هم به نقل از شورشیان نوشت دولت اسد سلاح هایی شیمیایی اش را به مناطق مرزی منتقل کرده است.


همچنین دیروز”اوباما ” رئیس جمهور آمریکا با سوء تعبیر از اظهارات روز گذشته مقدسی در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی به دولت سوریه هشدار داده است.

دکتر اشنایدر کارشناس آلمانی مرکز مطالعات روسیه و اتحادیه اروپا در مصاحبه با مهر، از موضوع سلاحهای شیمیایی سوریه نیز به عنوان یکی از مسائل چالش برانگیز در درگیری های این کشور یاد کرد و بطور ضمنی استفاده از این گونه سلاح را که این روزها رسانه های غربی ادعا می کنند که دولت سوریه قصد بکار بردن آنها علیه مخالفان را دارد اظهار داشت: من گمان نمی کنم که ارتش سوریه قصد استفاده از این سلاحها در درگیری های داخلی داشته باشد چرا که زیان این سلاحها ممکن است متوجه نیروهای خودی شود

تمامی حوادث و اتفاقات و پرداختن هماهنگ رسانه های غربی به موضوع سلاح شیمیایی در سوریه حکایت ازشکست گروه های مسلح و نا کام ماندن طرح ها و توطئه های غرب و رژیم صهیونیستی و متحدین منطقه ایشان در طول یک سال و نیم گذشته برای سوریه دارد.آنها در تلاشند تا با دست آویز قرار دادن این بهانه جدید شاید بتوانند مقدمات مداخله نظامی در سوریه از طریق دو دوست و متحد استراتژیک قدیمی یعنی ترکیه و رژیم صهیونیستی را فراهم کنند، دو متحدی که برای فریب افکارعمومی سعی دارند اینگونه وانمود کنند که بعد از ماجرای کشتی ” مرمره” دیگر اتحادی در میان آنها نیست.

رژیم صهیونیستی با بهانه قرار دادن این موضوع صراحتا اعلام کرده برای اینکه سلاح های شیمیایی سوریه به دست گروه های تروریستی نیافتد به این کشور حمله خواهد کرد.

……………………..

پیمان یزدانی
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.