غرب نگران واکنش نفتی ایران است

۰۹ام بهمن ،

176-26.jpg

خبر تصمیم ایران برای ممنوعیت صادرات نفت و گاز ایران به اتحادیه اروپا از بازتاب وسیعی در رسانه‌های خارجی برخورار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شبکه خبری فاکس‌نیوز در گزارشی در این باره نوشت که ایران در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا، صادرات نفت و گاز خود را به ۲۷ کشور این اتحادیه متوقف کرده است.

اعلام این تحریم از سوی ایران اقدامی است که در پاسخ به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران طراحی شده است.

علیرضا نیکزاد رهبر سخنگوی وزارت نفت ایران گفت: مادامیکه تصمیمات خصمانه‌ اتحادیه اروپا علیه ایران وجود داشته باشد، این منع صادرات ادامه خواهد یافت.

قبل از توقف صادرات نفت و گاز ایران به اتحادیه اروپا، این اتحادیه ۱۸ درصد صادرات ایران را به خود اختصاص می‌داد.

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی اعلام کرد که ایران در واکنش به تحریمهای اتحادیه اروپا، صادرات نفت و گاز خود را به این اتحادیه به ‌طور کامل ممنوع کرد.

شبکه خبری راشاتودی نیز توقف صادرات نفت و گاز ایران به اتحادیه اروپا را پوشش داد.

این شبکه به نقل از سخنگوی وزارت نفت ایران نوشت: به رغم بسیاری از درخواستهای کشور‌های اتحادیه اروپا برای خرید نفت و گاز ایران، تهران هیچ نفت و گازی به این کشور‌ها نخواهد فروخت.

این منع صادرات در شرایطی است که اتحادیه اروپا در حال اجرای تحریمهای تازه‌ علیه ایران است که براساس آن بانک‌های ایرانی از معامله با کشور‌های اروپایی به جز در موارد بشردوستانه منع خواهند شد.

نیکزاد رهبر گفت: تحریم اتحادیه اروپا واکنش مستقیم به تصمیمات خصمانه این اتحادیه است.

وی همچنین گفت: صادرات نفت ایران چندان تحت تاثیر تحریم‌های کشورهای خارجی قرار نگرفته و ایران قرار‌داد‌های تازهی را با دیگر شرکت‌های نفتی جهان امضا کرده است.

راشا تودی افزود: گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که ایران در حال دورزدن تحریم‌های اتحادیه اروپا از طریق ایجاد بازارهای تازه در دیگر کشور‌ها به ویژه ترکیه و صادرات مواد پتروشیمی از طریق گروه‌های ثالث است.

روزنامه صهیونیستی “تایمز آو اسرائیل” نیز در گزارشی به پوشش این خبر پرداخت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.