غرضی: آمده‌ام غفلت‌ها را برطرف کنم

به گزارش ایسنا سیدمحمد غرضی در جمع نمازگزاران مسجد احمدی نارمک، با بیان این‌که «خداوند به حضرت موسی فرمود که به میدان بیا. در آن صورت هرچه مشکل و گرفتاری داری از بین خواهد رفت» خاطرنشان کرد:‌ امام خمینی(ره) نیز این‌گونه عمل کردند، ایشان به میدان آمدند و سلطه اروپایی و آمریکایی را از بین بردند.
وی یادآور شد:‌ در دوران انقلاب شعار نه شرقی، نه غربی از زبان مردم صادر شد، این شعار در هیچ اطلاعیه‌ای نیامده بود، بلکه مردم این شعار را از آسمان‌ها گرفتند و به زمین آوردند. من نیز خدا را شاکرم و افتخار می‌کنم که شعارم همان شعار دوران انقلاب یعنی جمهوری اسلامی است. شعار من بر همان اساس است، معتقدم که در این ۳۴ سال هم از جمهوریت و هم از اسلامیت انقلاب غفلت شده است؛ گرچه این غفلت به معنای نفی موضوع نیست، ولی من آمده‌ام که این غفلت‌ها را برطرف کنم.
وی با بیان این‌که «پایه و اساس جمهوریت، رای مردم است» گفت: می‌خواهم بگویم که باید فضای جامعه را باز کرد و کار را به دست مردم سپرد؛ از اول انقلاب تاکنون بیش از ۱۰ استاندار در هر سال عوض شده است، یعنی به طور متوسط هر کدام از استانداران ۲ و نیم سال بیشتر عمر نداشتند و این در حالی است که اگر فردی به مدت ۲ سال در یک محله زندگی کند، هرگز نمی‌تواند همه‌ ابعاد محله را پیدا کند.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من برای توسعه جمهوریت انقلاب اسلامی انتخاب استانداران را به رای مردم می‌گذارم. می‌گویم مردم خودشان باید استانداران را انتخاب کنند و در این صورت به آن استاندار حکمی می‌دهم که دیگر تا پایان مدت ریاستم کسی نتواند او را عوض کند؛ برای او یک شرط بیشتر ندارم چنانچه آن استاندار ذهنیت تجزیه‌طلبی داشته باشد او را برکنار می‌کنم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان این‌که «در گذشته ما در تهران کارتن‌خواب نداشتیم» خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که امروز در تهران شاهد کارتن خواب‌ها هستیم این است که عده‌ای از جوانان از سایر استان‌ها به امید تامین معاش خود به تهران می‌آیند، این جوانان پس از این‌که نمی‌توانند از عهده‌ تامین زندگی خود بربیایند به ناچار کارتن خواب می‌شوند و این در حالی است که اگر استان‌ها آباد باشد دیگر این اتفاقات نمی‌افتد و این جوانان در شهر خود باقی می‌مانند. من آرزو دارم ظرف ۱۰۰ سال آینده مرکز همه‌ استان‌ها مثل تهران باشد.
وی با بیان این‌که «می‌خواهم تهران را به ۶ استان تبدیل کنم» ادامه داد: امروزه اکثر مردم تهران نمایندگان خود را در مجلس شورای اسلامی نمی‌شناسند و این در شرایطی است که این نمایندگان نیز در شهری که بیش از ده میلیون جمعیت دارد فقط با ۵۰ هزار رای به مجلس راه پیدا می‌کنند که در این صورت جمهوریت شکل نمی‌گیرد.
غرضی با بیان این‌که «یک نماینده مجلس باید حداقل ۵۰۰ هزار رای در تهران داشته باشد» خاطرنشان کرد:‌ نمایندگان مجلس باید پایگاهی اجتماعی داشته باشند و کسی که می‌خواهد به مجلس وارد شود باید حداقل رای ممکن یعنی بیش از ۵۰۰ هزار رای را داشته باشد.
وی با تاکید بر این‌که «دولت نیز باید یک پایگاه اجتماعی داشته باشد» میزان رای مردم ایران به جمهوری اسلامی را یادآور شد و گفت: این جمهوریت به قدری عظیم و پرقدرت بود که سال‌های زیادی کشورهای خارجی از آن ترس داشتند. کشور با رای مردم پراقتدار باقی مانده است و آن‌هایی که رای مردم را بی‌اعتبار می‌دانند، هیچ شناختی از حکومت و دولت ندارند آن‌ها نمی‌دانند که اگر دولتی پایگاه اجتماعی نداشته باشد نمی‌تواند اعمال قدرت کند، آن‌ها نمی‌دانند که اگر حرفی زده می‌شود مردم باید آن را تایید کنند.
وی با بیان این‌که «در ۳۴ سال پس از انقلاب برای توسعه اسلامیت انقلاب اسلامی، کارهای زیادی انجام شده است» گفت: همان‌طور که در جمهوریت غفلت صورت گرفته است در اسلامیت نیز با غفلت مواجه شده‌ایم و باید جلوی این قسمت را بگیریم.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: یکی از غفلت‌هایی که در توسعه اسلامیت انجام گرفته این است که دولت‌ها بیشتر از درآمدشان هزینه کردند و تورم را به وجود آوردند. وقتی دولت‌ها بیش از درآمدشان هزینه کنند اسکناس‌شان سست می‌شود. در این صورت قیمت اجناس بالا می‌رود.
وی با بیان این‌که «باید با تورم مبارزه کرد» گفت: دولت‌هایی که بعد از انقلاب روی کار آمدند قانونی بوده‌اند، ولی اسلامی نبودند؛ چراکه دست آن‌ها همواره در جیب فقرا بوده است و دست دولتی که در جیب فقرا باشد را باید قطع کرد.
وی خاطرنشان کرد: از من می‌پرسند که چرا تاکنون نیامدی و تا الان کجا بودی؟ من به آن‌ها پاسخ دادم تاکنون حرف هایم هیچ شنونده‌ای نداشت ولی امروز حرفهایم شنونده دارد. من می‌گویم که تورم پوست مردم را کنده است، من با شعار ضدتورم آمدم و اگر مردم به من رای دهند، این شعار را تحقق می‌بخشم من می‌توانم کشور را بدون تورم و یا با تورم کم اداره کنم.
غرضی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای قشر ضعیف جامعه دارید؟ گفت: من تفسیرم از تورم این است که تورم جیب ۹۰ درصد مردم را به نفع ۱۰ درصد دیگر خالی می‌کنیم. و آن ۱۰ درصد نیز با رانت‌خواری ثروتمند می‌شوند و این همان تورم است. معتقدم اگر ملت بدانند که تورم ریشه زندگی‌شان را سست کرده است، حتما با دولتی موافقت می‌کنند که تورم را پایین می‌برد.
وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای جوانان دارید؟ اظهار کرد: اولین نیازی که جوانان دارند اشتغال است و اشتغال زمانی ایجاد می‌شود که در کشور تولید سامان پیدا کند. تولید نیز به واسطه وجود تورم هیچ‌گاه سامان نمی‌یابد. معتقدم دولت ضدتورم تولید را فعال می‌کند و هنگامی که تولید فعال شد برای جوانان نیز اشتغال ایجاد می‌شود.
وی با بیان این‌که« دوگروه از افراد جامعه مواد مخدر مصرف می‌کنند» خاطرنشان کرد: فقرا و ثروتمندان این دو گروه را تشکیل می‌دهند. فقرا به دلیل بیکاری، به اعتیاد رو می‌آورند و اغنیاء نیز با ثروتی که از رانت و ربا به سمت اعتیاد می‌روند. معتقدم اگر دولت ضدتورم روی کار بیاید هم مشکل اشتغال را برطرف می‌کند و هم مانع ثروت‌اندونزی سودجویان می‌شود. در این صورت مشکل اعتیاد جامعه نیز برطرف خواهد شد.

نوشته غرضی: آمده‌ام غفلت‌ها را برطرف کنم اولین بار در ممتازنیوز، پورتال جامع آموزشی اطلاع رسانی کشور ، مجله اینترنتی ، خبر ، ورزش ،تکنولوژِی News,Sport پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.