غرفه آرایی با قابلمه و ماهی‌تابه!

ششمین روز نمایشگاه کتاب تهران دیروز در حالی سپری شد که کمی پائین‌تر از مصلی، دهمین نمایشگاه گل و گیاه تهران افتتاح شد.

مهر، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیروز دوشنبه (۱۸ اردیبهشت) در حالی ششمین روز خود را در مصلای تهران سپری کرد که دهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تهران هم در بوستان گفتگو و محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران افتتاح شد.

حال که این فرصت در اختیار شهروندان تهرانی قرار گرفته تا بتوانند در یک بازه زمانی یکسان از دو نمایشگاه بین‌المللی بازدید کنند، طبیعتاً تعداد بازدیدکنندگان هر یک از این دو رویداد هم به نسبت رویداد دیگر، کاهش می‌یابد.

دیروز هم نمایشگاه کتاب تهران خلوت‌تر از روزهای قبل بود؛ شاید شهروندان تهران در این هوای مطبوع بهاری ترجیح می‌دهند به جای طی مسیر طولانی غرفه‌های گرم و سال‌های بدون تهویه نمایشگاه کتاب، در فضای معطر و خوشبوی بوستان گفتگو باشند و از دیدن گل‌های ایران، هلندی و آمریکای لاتینی لذت ببرند.

البته این مسئله تا امروز که نمایشگاه کتاب تهران را به حاشیه نبرده ولی – با توجه به دایر بودن دهمین نمایشگاه گل و گیاه تا ۲۲ اردیبهشت – می‌شود پیش‌بینی کرد روزهای آخر هفته جاری در مصلی به شلوغی روزهای پایانی هفته گذشته نباشد.

تعطیلی زودهنگام سالن کشورها و سردرگمی بازدیدکنندگان

بخش بین‌الملل نمایشگاه در طبقه دوم شبستان امسال هم مثل سال‌های قبل دو ساعت زودتر از بخش‌های دیگر و سر ساعت ۶ بعد از ظهر تعطیل می‌شود.

با توجه به اینکه اطلاع‌رسانی مناسبی در این زمینه صورت نمی‌گیرد، بازدیدکنندگان این بخش از مصلی کمی سردرگم شده‌اند؛ آنهایی که تا قبل از این ساعت در سالن حضور دارند، می‌توانند به بازدید خود تا ساعت پایان نمایشگاه (۸ شب) ادامه دهند ولی به محض اینکه پایشان را از این بخش بیرون گذاشتند، دیگر اجازه ورود به این سالن را ندارند! البته غرفه‌داران هم به همین بهانه از ساعت ۶ کم کم در غرفه‌هایشان را می‌بندند.

غرفه آرایی با قابلمه و ماهی‌تابه!

مسئولان غرفه «کارنامه» ناشر کتاب «مستطاب آشپزی» (نوشته نجف دریابندری مترجم معروف و پیشکسوت) با توجه به موضوع و حال و هوای این کتاب، غرفه‌شان را با قابلمه و ماهی‌تابه، چرخ گوشت و انواع میوه‌ها و مواد خوراکی تزئین کرده‌اند!

این کتاب مفصل ۲ جلدی با بهای ۶۰ هزار تومان عرضه می‌شود با این وجود استقبال از «مستطاب آشبزی» خوب بوده است.

تجمع بازدیدکنندگان به هنگام حضور جوانفکر در نمایشگاه

دیروز حضور چندساعته علی‌اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور و مدیرعامل موسسه مطبوعاتی ایران در نمایشگاه کتاب، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده بود.

وی که به همراه جمعی از تیم خبری روزنامه ایران به مصلی آمده بود، از برخی از غرفه‌ها هم بازدید کرد. یکی از این غرفه‌ها که جوانفکر رفت و دقایقی آنجا نشست، غرفه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بود که با توجه به ارتفاعش از سطح شبستان – حدود ۱ متر –  به همه این بخش از نمایشگاه کتاب مشرف بود.

همین باعث تجمع مردم در اطراف غرفه کتابخانه ملی شود. جوانفکر پس از حدود ۲ ساعت نمایشگاه کتاب تهران را ترک کرد.

غیبت ادامه‌دار اعضای کابینه در نمایشگاه کتاب

نمایشگاه در حالی امروز (سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت) وارد هفتمین روز خود می‌شود که بجز وزیر ارشاد، دیگر وزرا استقبالی از آن به عمل نیاورده‌اند. البته سیدمحمد حسینی – با احتساب مراسم افتتاحیه – تاکنون ۴ بار به مصلی آمده است اما شاید بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای اعضای کابینه جذابیت‌های لازم را نداشته است.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.