غرفه های ایران در نمایشگاه صنعت ساختمان الجزایر گشایش یافت

به گزارش خبرنگار ایرنا در الجزایر، ‘نورالدین موسی’ وزیر مسکن و شهرسازی الجزایر به همراه دکتر ‘محمود محمدی’ سفیر کشورمان پس از مراسم افتتاح رسمی پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان و تجهیزات وابسته در محل غرفه شرکت های ایرانی حاضر و از نزدیک با نحوه فعالیت ها شرکت های ایرانی آشنا شد.

مسوولین غرفه های ایرانی در بازدید وزیر مسکن و شهرسازی الجزایر و هیات همراه به تشریح گوشه هایی از توانمندی های کشورمان در تولید واحدهای عمرانی ، مسکن و محصولات وابسته به مسکن پرداختند.

در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان و تجهیزات وابسته الجزایر بیش از ۲۲ کشور از سراسر جهان و ده ها شرکت داخلی آخرین دستاوردها و محصولات تولیدی خود در خصوص صنعت ساختمان و لوازم ساختمانی را در معرض دید بازدیدکننده گان قرار داده اند.

هفت شرکت ایرانی شامل سابیر اینترنشنال ، کاشی سینا، انجمن تولید کننده گان کاشی و سرامیک کشور، کاشی حافظ، شیرآلات وبهداشتی سهند افشان آذر و شرکت تولیدی و صنعتی نیک کالا در نمایشگاه بین المللی الجزایر شرکت کرده اند.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر در حاشیه برگزاری نمایشگاه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی کالاها و خدمات مهندسی و محصولات ایرانی به خریداران و بازار الجزایر است.

‘ محمد جواد ساعدی ‘ با اشاره به سفرهای اخیر برخی مقامات اقتصادی الجزایر از جمله سفر رییس اتاق بازرگانی و معادن و سفر مدیران شرکت های تولید کننده مسکن کشورمان به الجزایر، افزود: زمینه همکاری های بیشتر شرکت های ایرانی با طرف های الجزایری در زمینه های اقتصادی بویژه تولید مسکن فراهم گردیده است.

وی اظهار امیدواری کرد که شرکت های ایرانی در حوزه کالا و خدمات مهندسی بتوانند با برنامه ریزی های مناسب و حضور بیشتر در این گونه نمایشگاه ها سهم واقعی خود از بازار ۳۰۰ میلیارد دلاری مورد نظر در برنامه ۵ ساله الجزایر را بدست آورند.

رایزن بازرگانی کشورمان با اشاره به موقعیت ممتاز الجزایر در منطقه شمال آفریقا و جنوب دریای مدیترانه ، بازار الجزایر را دروازه ورود به بازار آفریقا ارزیابی کرد.

این نمایشگاه در فضایی بیش از ۱۰ هزار متر مربع در پایتخت الجزایر برپا شده است .

الجزایر در راستای اجرا ی برنامه توسعه پنج ساله (۲۰۲۴ – ۲۰۱۰ میلادی) بالغ بر ۲۸۶ میلیارد دلار اعتبار برای برنامه های عمرانی در امور زیر بنایی، زیر ساخت ها، سدسازی، راه، تحقیقات، دانشگاه ها، نیروگاه ها و خدمات عمومی در نظر گرفته است.

ساخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در طول ۵ سال از مهمترین برنامه های اقتصادی دولت الجزایر است.

خاورم ** ۱۲۰۰ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۱۴۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.