غرویان: نظرسنجی‌ تاثیرگذار است اما نباید ملاک انتخاب کاندیدای اصلح باشد

۱۰اردیبهشت،

محسن غرویان در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، با اشاره به نزدیک شدن زمان ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری و ابهام در تصمیم نهایی جامعتین درخصوص معرفی کاندیدای نهایی، اظهار داشت: بعید می دانم جامعتین در مدت زمان باقیمانده، فرد خاصی را به عنوان کاندیدای نهایی معرفی کنند. چون تا امروز هنوز اجماع کامل در این نهاد روحانی شکل نگرفته است.
وی تصریح کرد: با توجه به اختلافاتی که وجود دارد در مدت باقیمانده هم بعید است اجماع شکل گیرد و روی شخص معینی توافق شود. تصور من این است که جامعیتن در نهایت ملاک ها و معیارهای انتخاب رییس جمهور را در اختیار مردم قرار خواهد داد.
این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در ادامه در تعریف ملاک ها و معیارهای یک کاندیدای اصلح، گفت: دانش و مدیریت سیاسی و تجربه و کارآمدی در امر مدیریت سیاسی و کلان کشور از جمله اصولی می باشند که باید در کاندیداها دنبال کرد.  از سوی دیگر اعتقاد و التزام عملی به قانون اساسی، نظام اسلامی و مقام ولایت فقیه از ملزومات ضروری رییس جمهور آینده است.
استاد موسسه جامعه المصطفی العالمیه در ادامه با اشاره به اینکه بعضی نظرسنجی ها را ملاک انتخاب کاندیدای اصلح می دانند، اظهار داشت: موسسات و نهادهای مختلفی نظرسنجی های انتخاباتی را در دستور کار خود قرار داده اند که در نهایت باید مجموع این نظرسنجی ها را ملاک قرار داد. ولی مهم آن است که براساس آن ملاک ها، نامزدها سنجیده شوند.
غرویان گفت: نتایج نظرسنجی ها می تواند در تصمیم گیری نهایی تاثیرگذار باشند. اما نمی توان تنها  این نظرسنجی ها را ملاک قرار داد و کاندیدایی را معرفی کرد.
/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.