غزل اسکندرنژاد:تخیل در بازی دهندگی حرف اول را می‌زند

تخیلی بازی‌دهنده با توجه به اهمیت باورپذیر بودن نقش برای تماشاگر وبه منظور ارتباط هر چه بیشتر او با اثر مهمترین مسئله است.

غزل اسکندرنژاد،از بازی دهندگان “اپرای عروسکی حافظ” درخصوص تجربه این نمایش و در کل تاثیر اپرای عروسکی بر مخاطب به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:من از اولین اپرای عروسکی – رستم و سهراب،بازی دهنده بودم و نقش‌هایی که بازی دادم شخصیت‌هایی چون رستم،حر،حضرت عباس(ع) و شمس بودند و در “اپرای حافظ” امیر مبارز‌الدین را بازی می‌دهم.
وی افزود:درخصوص اینکه همه این شخصیتها مرد هستند و چگونگی این تجربه این معجزه یک نمایش عروسکی است و بازی دادن اسطوره‌هایی مثل “رستم” به طور حتم برای یک مردنیز سخت است.
اسکندرنژاد تصریح کرد:به نظرم این مسئله به جنسیت بازی‌دهنده برنمی گردد؛بلکه مربوط به تخیل او می‌شود،در این شرایط باید فارغ از عواطف،احساسات،اعتقادات و باورها در خدمت نقش بود.
وی با اشاره به این که در اپرای “رستم و سهراب” بازی‌دهنده شخصیت‌های زن نیز بوده است اظهار کرد:من فکر می‌کنم همه شخصیت‌ها در کنار هم مهم اند؛حتی بازی دادن پرنده‌ای که پرواز می‌کند نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برای تماشاچی مهم جلوه می‌کند.
این هنرمند بیان کرد:من در این اپرا بازی‌دهندگی نقشی از نقش‌های دیگر را برعهده دارم،به نظرم تماشاچی باید بتواند با حس بازی‌دهندگی ما همراه باشد و با آن ارتباط برقرار کند و این مهم است.
وی در رابطه با بازی‌دهندگی نقش “امیرمبارزالدین” در اپرای حافظ گفت:این شخصیت،منفی است و کار را به نوعی سخت‌تر می‌کند؛اما ابتکاری که کارگردان بکار گرفته،این است که برای شخصیت‌های منفی از “اشتلم خوانی” بهره می‌گیریم و در واقع عروسک‌‌ها باید با کلامی که به صورت پلی‌بک پخش می‌شود هماهنگ و سینک باشند.
وی افزود:بطورمثال این شخصیت‌ مشخصه‌های خاص خود را دارد،او کاراکتری عصبی است و هر حرکتی که از او سر می‌زند مهم است؛اما در کل باید برای تماشاچی باورپذیر باشد.
اسکندرنژاد درخصوص،بازخورد نمایش عروسکی در میان مخاطب خاطرنشان کرد:مخاطب نمایش عروسکی برخوردهای متفاوتی دارد؛اما یکی از مهمترین این بازخوردها،تعجب تماشاگر از اندازه واقعی عروسکهاست که به خاطر موقعیت اجرایی و نور و شرایط صحنه بزرگ به نظر می‌رسد./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.