غضنفری:چهار و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار طرحهای نیمه تمام قرارمی گیرد

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی /۰۳/۱۱
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : ۲۰۰۰ میلیارد تومان از طریق بانک های عامل و چهار و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار طرح های نیمه تمام قرار می گیرد .
مهدی غضنفری در مصاحبه با بخش گفتگوی خبری شبکه دوم سیما افزود: رونق تولید، ارتقای کیفیت و اصلاح الگوی مصرف محورهای اصلی برنامه های این وزارتخانه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است .
وی افزود : به منظور صیانت از تولید موجود برای برخی از واحد هایی که دچار مشکل شده بودند منبعی از دولت درخواست کردیم که قرار شد در اختیار این واحد ها قرار گیرد .
غضنفری گفت: به همین منظور ۳۰۰ میلیارد تومان در مرحله اول به ۳۱ استانداری برای حل مشکل این واحدها پرداخت شد .
وی با اشاره به اینکه امسال اخبار خوشی برای صیانت از واحدهای موجود ، تکمیل ظرفیت ها و اتمام طرحهای نیمه تمام خواهیم داشت افزود: حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از سهام شرکت هایی که در اختیار داریم، واگذار می کنیم تا طرحهای نیمه تمام را تا پایان امسال و اوایل سال آینده تکمیل کنیم .
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ بیش از ۹۰ درصد واحدهای تولیدی فعال هستند و بازار خود را حفظ کرده اند اما مشکل ۷۰ درصد واحدهایی که فعال هستند و به ما مراجعه می کنند مربوط به تامین مالی است.
وی یکی از برنامه های مهم وزارت صنعت ، معدن و تجارت را آسیب شناسی و بررسی این مشکلات دانست و گفت: تامین مالی در کشور ما بانک محور است بنابراین باید مدیریت تقاضا و عرضه منابع مالی در این زمینه به شکل مناسبتری اجرا شود .
غضنفری گفت: بزودی ۵ ابزار جدید تامین مالی را پیشنهاد و معرفی خواهیم کرد .
وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد گفت: در بودجه امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان از طریق طرح هدفمندی برای حمایت از تولید پیش بینی شده است .
وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: یکی از پیش نیازهای تنظیم بازار روان این است که نظام تولید کار خودش را درست انجام دهد بنابراین برای ایجاد بازار آرام باید فضای تولید و کسب و کار را پر رونق نگه داریم .

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.