غضنفری : تسهیل تامین ارز در مرکز جدید مبادلات ارزی

چکیده: وزیر صنعت ، معدن و تجارت از ایجاد مرکز جدید مبادلات ارزی با حضور نمایندگان همه دستگاههای مربوط برای سهولت در تامین ارز وارد کنندگان خبر داد.

مهدی غضنفری امروز در مراسم و نشست ویژه ایجاد مرکز جدید quotation mark مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز quotation mark در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت : برای اینکه وارد کنندگان جهت دریافت ارز با سازکار جدید ، مراحل مختلف را با سهولت و سریع تر طی کنند ، مقرر شد مرکز جدیدی با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف و به صورت پنجره واحد ایجاد شود که این مرکز امروز در یکی از ساختمانهای وزارت صنعت ، معدن و تجارت که کار ثبت سفارشها در ان انجام می شد و وارد کنندگان با ان اشنا هستند ، ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه نیاز اولویت های اول و دوم ارزی با نرخ مرجع تامین می شود ، افزود: در این مرکز عرضه ارز برای کالاهای گروه سوم به بعد در نظر گرفته شده است.

غضنفری گفت : بر این اساس متقاضیانی که در اولویت بالاتر هستند و بانک مرکزی انها را اعلام خواهد کرد به این مکان که نمایندگان همه دستگاههای مربوط از جمله ارائه دهنده ارز در ان جمع هستند ، مراجعه می کنند و در کمترین زمان می توانند فرآیند دریافت ارز را انجام دهند.

وی افزود: در این سازکار مشمولان دریافت ارز به این شیوه منابع ریالی را پرداخت می کنند و ارز مورد نیاز را در محلی که نیاز است ، دریافت می کنند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه دو مرحله از مجموع مراحل مرکز مبادلات ارزی به عهده این وزارتخانه قرار دارد و مسئول طرح بانک مرکزی است ، اظهارداشت : یکی از این مراحل اولویت گذاری و ثبت سفارش بر این مبناست و دیگری هنگامی است که کالا وارد بازار می شود و باید متناسب با نرخ ارز دریافتی در بازار فروخته شود.

وی با بیان اینکه اگر لازم باشد کالاهایی که از این طریق تامین ارز و وارد می شود ، قیمت گذاری خواهد شد ، گفت : این موضوع نیز به عهده وزارت صنعت ، معدن و تجارت بوده و تدابیر لازم نیز اندیشیده شده است.

غضنفری گفت : در صورت نیاز سایر دستگاهها نیز برای کمک به اجرای مطلوب تر طرح وارد خواهند شد.

وزیر صنعت ، معدن وتجارت با طبیعی خواندن پرسش های متعدد در این باره با توجه به نوپا بودن این مرکز گفت : خوشبختانه کارگروه تخصصی و هم کارگروهی که وزیران در ان عضویت دارند در این طرح ایجاد شده است تا پرسش هایی که در کارگروه تخصصی قابل پاسخ گرفتن نیست و به مصوبه نیاز دارد ، در کارگروه وزیران پاسخ یا مصوبه ان گرفته شود.

غضنفری افزود : انتظار داریم همه در اجرای این طرح که پس از مطالعه انتخاب شده و نیازمندیها و الزامات زمان خودش را در نظر گرفته است ،کمک کنند تا به تدریج صادر کنندگان از این طرح بیشتر استفاده کنند و نیازهای ارزی وارد کنندگان برای مواد اولیه کارخانه ها و کالاهای نیمه ساخته می تواند از طریق این طرح تامین شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح با مدیریت بانک مرکزی نوسان های نرخ ارز به حداقل و در نهایت به صفر برسد.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.