غفلت از حقوق کودکان ضایعات جبران‌ناپذیری برای جامعه دارد

دبیر کمیته علمی دفتر منطقه ۷ کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران گفت: غفلت از حقوق کودکان ضایعات جبران‌ناپذیری برای جامعه دارد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان شرقی، عزیز جوانپور در حاشیه نشست بررسی حقوق کودک در ایران که همزمان با روز کودک در تبریز برگزار شد، با بیان اینکه حقوق کودک از جمله بحث‌هایی است که زیاد مورد توجه قرار نگرفته است، تصریح کرد: لازم است ابتدا در جامعه، حقوقی که کودک دارد شناسایی و برای جامعه تبیین شود چون حقوق کودک همانند حقوق زنان در طول تاریخ مورد تعدی قرار گرفته‌ است.

وی با بیان اینکه در اسلام به حقوق کودک توجه بسیار زیادی شده است، ادامه داد: جامعه ما هنوز به همه ارزشهای دینی عمل نمی‌کند. کودکان زبان بیان حقوق خود را ندارند. این وظیفه حقوقدانان و بشردوستان است که در این زمینه پژوهش‌ها و واکاوی‌های بیشتری انجام دهند و اولیا را با حقوق کودکان آشنا سازند.

جوانپور با بیان اینکه اولیا بدون توجه به حضور کودک شبکه‌های ماهواره‌ای را تماشا می‌کنند، افزود: آنها بدون توجه به حساسیت کودکان در حضور آنها کارهای ناپسند انجام می‌دهند و حرف‌های زشت می‌زنند. این امر ظلم به کودک است و والدین با این کارها در مورد تعلیم و تربیت کودکان کوتاهی می‌کنند.

دبیر کمیته علمی دفتر منطقه ۷ کمیسیون حقوق بشر اسلامی با بیان اینکه والدین وقت لازم برای کودکان نمی‌گذارند و هزاران حقوق دیگر را که باید مورد توجه قرار گیرد نادیده می‌گیرند، اظهار کرد: غفلت از حقوق کودکان ضایعات جبران‌ناپذیری برای جامعه دارد و آینده اجتماع را تهدید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم محققان و پژوهشگران، کمیسیون حقوق بشر اسلامی را در این امر یاری کنند تا هم چهره اسلام به عنوان دین بشردوستانه شفاف شود و هم مردم ما به وظایف خود آشنا شوند و بالاخره اینکه مسئولان نسبت به وضع قوانین مناسب اقدام کنند تا شاهد جامعه‌ای بهتر باشیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.