غفوری​فرد: احتمال نامزدی هاشمی صفر است/ ناطق نوری اگر بفهمد که مقام معظم رهبری دلشان می​خواهد او کاندیدا شود، می​آید

۱۰م آذر ،

حسن غفوری​فرد که مهمان کافه خبر بود، در واکنش به این گمانه زنی​ها به سوالات ذیل پاسخ داد:

شما آقای هاشمی رفسنجانی را در انتخابات دور بعد در چه اردوگاهی می بینید؟

آقای هاشمی همواره تلاش کرده اند که فراجناحی باشند اما هیچگاه از اصولگراها جدا نبوده اند. هنوز هم اکثریت اصولگراها او را در این اردوگاه و در خط رهبری می دانند. زمانی که معاون ایشان بودم، از خودشان شنیدم که می گفت : من اگر بدانم ته دل رهبری چیست، به آن عمل خواهم کرد و منتظر نمی مانم که به من دستور بدهند. من معتقدم که آقای هاشمی رفسنجانی حتما در خط رهبری می باشند و حتما به مصالح نظام می اندیشند و یقینا اردوگاه اصولگراها را ترک نخواهند کرد.

احتمال نامزدی ایشان را می دهید؟

نه فکر نمی کنم که آیت​الله هاشمی رفسنجانی نامزد شود. احتمال نامزدی ایشان صفر است. طرح اصلاحی ای هم که در مجلس در دست بررسی است، در صورت تصویب نهایی با توجه به سقف سنی ۷۵ سالی که در خود دارد، مانع از نامزدی آقای هاشمی خواهد شد. دور قبل هم آقای هاشمی تمایلی به نامزدی نداشتند. من به همراه تعدای از نمایندگان مجلس به دیدار ایشان رفتیم و با ایشان صحبت کردیم اما گفتند که تمایلی به نامزدی ندارند. اما احتمال دارد که از نامزد دیگری حمایت کنند. یکی از نامزدهای اصولگرا که مقبولیت عامه دارد. ظاهرا ایشان علاقمند به نامزدی آقای ناطق نوری می باشند و این را به ایشان هم گفته اند. البته قطعا در این باره با رهبری معظم انقلاب مشورت هم خواهند کرد. اگر آقای ناطق با حمایت آقای هاشمی وارد عرصه شوند؛ احتمال اجماع میان اصولگرایان هم وجود دارد. قطعا بخشی از اصولگراها نیز از آقای ناطق نوری حمایت خواهند کرد. چون ایشان مقبولیت بسیاری بین اصولگرایان دارند و جامعتین نیز احتمالا از ایشان حمایت خواهد کرد. نامزدی ایشان شرایط خوبی را برای ایجاد وحدت میان اصولگرایان ایجاد می کند.

اما بعضی معتقدند که آقای ناطق نوری بسیار تمایلی به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ندارند. شما احتمال حضور ایشان را چقدر می دانید؟

احتمال نامزدی ایشان هم نزدیک به صفر است. ایشان هم مثل من معتقدند که نوبت حضورشان در عرصه سیاست تمام شده و از این پس باید به عنوان مشاور در این عرصه باشند. مگر آنکه شرایطی خاص به وجود بیاید. به طور مثال اینکه ایشان بفهمند که مقام معظم رهبری دلشان می خواهد که او کاندیدا شود. البته مقام معظم رهبری قطعا و یقینا دخالتی در امر انتخابات نخواهند داشت.

احتمال نامزدی آقای حسن روحانی را چقدر می دانید؟

 احتمال نامزدی ایشان بسیار بالاتر از صفر است و حتی جزء همان چند نفر بالای لیست می باشند که احتمال نامزدیشان وجود دارد. اما احتمال رای آوریشان بسیار بسیار نیست. چون به قول معروف نه اصولگرایان سنتی خیلی از او حمایت خواهند کرد و نه اصولگرایان انقلابی​تر و جوان​تر! در حالیکه اصولگرایان سنتی آقای ناطق نوری را قبول دارند.

مشروح این مصاحبه را فردا در خبرآنلاین  بخوانید.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.