غفوری‌فرد:اگر ترکان وزارت ورزش را قبول کند،از خود گذشتگی کرده/ بلاتکلیفی بلندمدت وزارت ورزش خوب نیست

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – حسن غفوری‌فرد می‌گوید بلاتکلیفی طولانی مدت وزارت ورزش اصلا خوب نیست.

به گزارش ممتاز؛ حسن غفوری‌فرد رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در مورد سردرگمی وزارت ورزش به خاطر عدم رای اعتماد مجلس به دو وزیر پیشنهادی این وزارتخانه گفت: «وزارت ورزش و جوانان نباید این طوری باشد که این قدر بخش ورزش را بزرگ کردیم و جوانانش را فراموش کردیم. باید مشکلات این‌ها با هم در دستور کار باشد و این بلاتکلیفی طولانی مدت این وزارتخانه اصلا خوب نیست. ورزش یک چیزی است که مدام اتفاقات مهم در آن هست. همین اواخر تیم ملی نوجوانان مسابقه داشته و وزنه‌برداری هم با وجود درخشش وزنه‌بردار فوق سنگین ایران، خوب نتیجه نگرفته. جام جهانی و المپیک و بازی‌های آسیایی را در پیش داریم. این‌ها نیاز به یک مدیریت قوی ورزشی دارد که اتفاقها را مدیریت کند. تازه در بخش جوانان بدتر هم هست. در ورزش نتیجه عینی است و آن را می‌بینیم اما در بخش جوانان عمقی است و دیده نمی‌شود. برای همین باید تکلیف آن روشن شود تا در بلند مدت شاهد لطمه خوردنش نباشیم. از قبل می گردد فهمید که مجلس نمی خواست به دو وزیر پیشنهادی ورزش رای بدهد.»
او ادامه داد: «امیدوارم رئیس جمهور که نام دولتش تدبیر و امید است، طوری تدبیر کند که این بار گزینه پیشنهادی رای بیاورد. البته فکر می کنم بدنه ورزش مدیرانی دارد که بتوانند ورزش را بگردانند. ولی چون وزارت ورزش مهم است و تاکید دولت این است که گزینه ای بگذارد که در کابینه با او راحت باشد، باید کسی را بگذارند که رای بگیرد.»
غفوری‌فرد در مورد اینکه احتمال معرفی ترکان به عنوان وزیر پیشنهادی وجود دارد گفت: «ترکان مدیر بزرگی است در کشور. فکر می کردم او به معاون اجرایی رئیس جمهور بسیار موفق باشد با توجه به اینکه سال‌ها وزیر زیربنایی کشور بوده. او خدمات شایانی در کشور کرده و اینکه ترکان را در آن پست ها به عنوان وزیر معرفی نکردند، نشان می داد که ترجیح داده اند او را برای کار اجرایی معرفی نکنند اما باید دید چه اتفاقی افتاده که نام ترکان به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش مطرح شده است. ترکان ورزشی و فوتبالیست بوده. زمانی که رئیس سازمان تربیت بدنی بودم از او خواستم بیاید فدراسیون کشتی و یک مدیریت قوی را آنجا تجربه کرد و دوره موفقی را گذراند. به نظرم می‌رسد اگر او به وزارت ورزش بیاید، اوست که ریسک می‌کند و از خودش می‌گذرد چون ترکان می‌توند مسئولیت های بزرگ تری را بگیرد.»
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.