غلبه اندروید iبه ویندوز تا سال ۲۰۱۶

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز iبه نقل از منبع ذکر شده در خبر

براساس تحقیقات انجام شده توسط شرکت پژوهش و مشاوره در زمینه فناوری اطلاعات گارتنر تا سال ۲۰۱۶ تعداد دستگاه های تلفنهای هوشمند و تبلتهایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می نمایند بیشتر از تعداد دستگاه هایی خواهد بود که سیستم عامل ویندوز مایکروسافت دارند.

به گزارش تفسیری مشرق iبه نقل مهر، براساس اعلام گارتنر تا سال ۲۰۱۶ تعداد ۲٫۳ میلیارد دستگاه رایانه، تبلت و تلفن از سیستم عامل اندروید استفاده می نمایند اما این تعداد از ۲٫۲ میلیارد دستگاهی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می نمایند بیشتر خواهد بود.

این امر بر کسی پنهان نمی باش که فروش رایانه ها در روزهای اخیر چندان مناسب نبوده است، از این رو سیستم عامل ویندوز نیز موفقیت چندانی نداشته است اما این درحالی است که مایکروسافت این روزها iبه شدت تلاش می نماید سیستم عامل ویندوز ۸ آن نه تنها برای رایانه های شخصی و اداری بلکه برای بخش دستگاه های تلفنی و تبلتی نیز موفق باشد.

می توان گفت با تأکید بسیاری که مایکروسافت روی میانجی کاربری لمسی گذاشته، این شرکت حرکت iبه سمت بازار تلفنها و تبلتها را آغاز نموده و اگر این استراتژی موفقیت آمیز باشد پیش بینی های گارتنر تحقق نخواهد یافت.

درحال حاضر با گذشت ۴ سال سیستم عالم اندروید در عرصه سیستم عاملهای تلفنهای هوشمند خود را iبه عنوان سیستم شماره یک اعلام نموده است.

از سوی دیگر اندروید در بازار تبلتها نیز محبوب است اما نمی توان گفت که این محبوبیت با سیستم عامل iOS که روی آی پدهای شرکت اپل نصب شده برابری می نماید.

براساس پیش بینی های گارتنر تعداد دستگاه هایی که از سیستم عامل اپل iبهره می گیرند از جمله لپ تاپهای این شرکت چون مک بوک پرو و سایر مدل ها تا سال ۲۰۱۶ iبه بیش از ۱ میلیارد می رسد.

این شرکت پژوهشی و مشاوره ای در زمینه فناوری اطلاعات همچنین اعلام نموده است که در بازار تبلتها پرفروش ترین تبلتها تبلت آی پد اپل خواهد بود و درحال حاضر نیز با معرفی آی پد مینی انتظار می رود تا سال ۲۰۱۶ بیش از ۲۱۹ میلیون دستگاه iبه فروش برساند. در رتبه دوم این جدول فروش پیش بینی شده تبلتهایی قرار می گیرند که سیستم عامل اندروید دارند و گفته می شوند که قرار است فروش آنها iبه ۱۰۹ میلیون دستگاه برسد.

مایکروسافت نیز در همین دوره شاهد رشد چشمگیر خود خواهد بود و این ارقام برای مایکروسافت از ۲٫۳ میلیون در سال ۲۰۱۲ و ۹٫۳ میلیون در سال ۲۰۲۲ iبه ۳۴٫۴ میلیون تا سال ۲۰۱۶ می رسد و این شرکت در رتبه سوم قرار می گیرد.

کل فروش بازار تبلتها تا سال ۲۰۱۶ iبه ۳۶۴ میلیون دستگاه خواهد رسید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.