غنی سازی اورانیوم متوقف نشده است/تا هر سطحی که لازم باشد تولید خواهیم نمود

شنبه ۲۰م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران تا هر سطحی که اورانیوم غنی شده نیاز باشد را در داخل تولید و استفاده خواهد نمود.

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده ورامین و قرچک در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به تولید اورانیوم غنی‌شده مورد نیاز کشورمان اشاره نمود و گفت:‌ تا هر سطحی که اورانیوم غنی شده مورد نیاز باشد در داخل کشور تولید و استفاده خواهد شد.

وی تصریح نمود: حق غنی‌سازی و سطح غنی‌سازی دو مقوله مجزا بوده که هر دو مورد حق جمهوری اسلامی ایران بوده و بدون نیاز به همکاری سایر کشورها، اورانیوم غنی‌شده تولید و ذخیره خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه غنی‌سازی اورانیوم متوقف نشده است گفت: تا هر سطحی که اورانیوم مورد نیاز باشد غنی‌سازی خواهد شد.

نقوی‌حسینی افزود: پیشتر اعلام نموده بودیم کشورهایی حاضر می باشند اورانیوم غنی‌سازی شده را دراختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دهند ولی تجربه نشان داده که هیچ کشوری حاضر نشد این کار را انجام دهد لذا ایران تا هر سطحی که لازم باشد تولید خواهد نمود.

همچنین محمدصالح جوکار نماینده یزد و صدوق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: غنی‌سازی اورانیوم مورد نیاز جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه متوقف نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان نمود: تولید اورانیوم غنی‌سازی شده برای موارد پزشکی بوده و تولید آن لازم است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران توانایی تولید اورانیوم در هر سطحی که بخواهد را دارد. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.