غیبت جامعه صنفی تهیه کنندگان به سیاست‌های مهدی عظیمی مربوط است

۲۷م آذر ،

توضیحات هاشمی در مورد عدم حضور در جلسات پروانه ساخت/

سینماپرس- گروه سینما/ سید ضیاء هاشمی معتقد است: عدم حضور جامعه صنفی تهیه کنندگان در جلسات شورای پروانه ساخت به سیاست های اخیر سرپرست اداره کل نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازمی گردد.

رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب افزود: از هنگامی که مهدی عظیمی میرآبادی به سمت سرپرست اداره کل نظارت رسیده است اختلافات ما آغاز و فشارها بر شورای پروانه ساخت بسیار شد هر چند پیش از آن هم اختلافاتی با اعضای شورا وجود داشت اما در ادامه تعداد اشخاص حاضر در جلسات به حدی بسیار شد که قابل تحمل نبود و بیش از ده نفر از مدیران مختلف در این جلسات حضور می یافتند در حالی که تعداد اشخاص حاضر باید ۵ نفر بود.

وی ادامه داد: این رویه در برگزاری جلسات سبب شد که جسارت برای صدور پروانه ساخت وجود نداشته باشد و بسیاری از فیلم ها تنها با وجود یک اشکال کوچک در فیلمنامه حذف شوند در حالی که در بسیاری از موارد اشکالات قابل برطرف شدن بود.

هاشمی با اشاره به ریشه دار بودن این اختلافات خاطرنشان کرد: حدود یک ماه پیش جامعه صنفی تهیه کنندگان به این نتیجه رسید که در جلسات حضور نداشته باشد و نامه ای از سوی این جامعه برای رئیس سازمان سینمایی ارسال شد که در این نامه درخواست شد که تکلیف اتحادیه با اداره کل نظارت مشخص شود تا با بهره گیری از سیاست های قبل بعضی مشکلات برطرف شود اما با وجود تلاش ما برای برگزاری جلساتی برای بهبود این اختلافات متاسفانه به نظر می رسد برای رفع این مشکلات از سوی سازمان سینمایی تلاش جدی نمی شود و ما هم فکر می کنیم شاید صلاح جامعه صنفی این است که در جلسات شورای پروانه ساخت حضور نیابد.

وی با تاکید بر اعتراضات جامعه صنفی تهیه کنندگان به موافقت اصولی های صادر شده تصریح کرد: قرار بود در مجموع هر سال یک یا دو تا موافقت اصولی داشته باشیم اما متاسفانه هر ماهه برای یکی از فیلم ها موافقت اصولی صادر می گردد و جسارتی برای حمایت از فیلم ها وجود ندارد.

رئیس شورای صنفی نمایش با اشاره به فیلم های حاضر در جشنواره فجر سی و یکم توضیح داد: بسیاری از این فیلم ها متاسفانه جذاب نیستند و این به شرایط صدور پروانه ساخت ها بازمی گردد. زمانی که مدیران لج بازی می کنند و نمی توان منطق را حاکم کرد مجبور به عقب نشینی می شویم هر چند این عقب نشینی به نفع سینما و تهیه کنندگان نباشد.

انتهای پیام/ف/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۲۰۴


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.