غیبت دائمی برخی نمایندگان کمسیون تلفیق

اقدام نابه جای نمایندگان در آستانه تصویب بودجه حساس کل کشور

برخی از اعضای این کمیسیون به دلیل آنکه نتوانستند به مجلس نهم راه یابند، دیگر انگیزه ایی برای حضور در مجلس و جلسات کمیسیون تلفیق را ندارند .برخی از همین نمایندگان راه یافته به مرحله دوم انتخابات، اصلا در این جلسات حضور نیافتند . . .

بولتن نیوز :برخی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس از زمان آغاز به کار این کمیسیون تا کنون در جلسات آن شرکت نکرده و با غیبت های مکرر خود، اعتراضات و انتقادات دیگر نمایندگان را برانگیختند.

به گزارش خبرنگار سیاسی بولتن نیوز، هر سال برای بررسی لایحه بودجه سالانه کل کشور در مجلس، کمیسیون تلفیق تشکیل می شود.اعضای این کمیسیون علاوه برهمه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، ۲ نماینده از هر یک از ۱۴ کمیسیون تخصصی مجلس یعنی کمیسیون های آموزش و تحقیقات، اجتماعی، اقتصادی، امنیت ملی و سیاست خارجی، انرژی، برنامه و بودجه و محاسبات، بهداشت و درمان، شوراها و سیاست داخلی، صنایع و معادن، عمران، فرهنگی، قضایی و حقوقی، کشاورزی، آب و منابع طبیعی و کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی هستند.

در حال حاضر این کمیسیون ۵۲ عضو دارد اما به ندرت اتفاق افتاده که بیش از ۳۵ نماینده در این کمیسیون حاضر باشند.


یکی از اعضای این کمیسیون که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگار ما گفت: برخی از اعضای این کمیسیون به دلیل آنکه نتوانستند به مجلس نهم راه یابند، دیگر انگیزه ایی برای حضور در مجلس و جلسات کمیسیون تلفیق را ندارند.
وی با بیان اینکه کمیسیون های تخصصی ۲ نماینده خود را قبل از برگزاری انتخابات مجلس نهم در ۱۲ اسفند انتخاب کرده بودند، افزود: از آنجا که برخی از این نمایندگان در مرحله اول انتخابات حائز اکثریت آرا نشدند و به دور دوم انتخابات راه یافتند، عملا همچنان درگیر مسایل انتخاباتی هستند و برای حضور در جلسات این کمیسیون وقت نمی گذارند.
این نماینده با اشاره به برگزاری ۳۰ جلسه کمیسیون تلفیق مجلس گفت: برخی از همین نمایندگان راه یافته به مرحله دوم انتخابات، اصلا در این جلسات حضور نیافتند.
وی تصریح کرد: جوادآرین منش نماینده مشهد که از طرف کمیسیون فرهنگی به کمیسیون تلفیق اعزام شده بود، به دلیل راه یابی به مرحله دوم انتخابات از عضویت در کمیسیون تلفیق انصراف داد که این کمیسیون سیداحمدرضا دستغیب نماینده مشهد را جایگزین وی کرد.
این نماینده افزود: جبار کوچکی نژاد نماینده رشت و حسن ونایی نماینده ملایر از جمله نمایندگانی هستند که غیبت های آنها در کمیسیون تلفیق بیش از حد بود.
وی اضافه کرد: به دلیل غیبت نمایندگان، برخی از جلسات کمیسیون لغو شد چون برای برگزاری جلسات حد نصاب لازم وجود نداشت.
جلسات کمیسیون با حضور نصف اعضا یعنی ۲۶ نماینده رسمیت می یابد و برای تصویب مواد لایحه بودجه، به آرای حداقل نصف بعلاوه یک نمایندگان حاضر در جلسه نیاز است.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.